|
|
|
|---|---|
|
Kan man köpa specialverktyg till bmw t.ex hos bmws reservdels försäljning? Eller köpa special vertyg till andra bilar från motsvarande märkesåterförsljare? Jag menar e det som en vanlig reservdel eller de säljer ej specialvertyg till vanliga kunder utan det e ngt de håller för sig själva? | |
|
Vad är det för verktyg du är ute efter? Många firmor som säljer biltillbehör kan säkert ta hem motsvarande verktyg i de flesta fall. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
skulle isåfall vara låsverktyget för kamaxlarna till v8 m60 motorn. Och låsdornet till vevaxeln till samma motor. |
|
|
Om du får tag i dem så blir dom säkert dyra. Det är säkert inga problem att tillverka dem själv. Jag tillverkade dessa verktyg till min och det borde inte vara så mycket mer komplicerat att göra dom till din, men man vet aldrig... Låsa vevaxeln kan du säkert göra med en bult. Är det inte ett hål på motorn där du ska in med verktyget? Jag svarvade till en stav som passade precis (pga olika diameter på hål i motor och i svänghjul). Verktyget till kammen gjorde jag av en rostfri plåt. Kapade helt enkelt ut så att kammen passade och så att den satt rätt. I min gör det själv bok finns ritningar på verktygena till min. Men det var lättare att göra kammhållaren "på plats". Om du inte har en gör det själv bok så åk till bibblan och kolla om dom har en. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.