|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad det är för burk som sitter under insuget. Det går 2st slangar till den. Den ena slangen går till tanken och den andra går upp tillsammans med en kontakt på insuget. Burken är svart och har nån form av skumgummifilter under. Är den här burken viktig? Behövs den? Jag hade nämligen tänkt sätta motorn i en 323i E21, och den har ingen 3e slang som går till tanken. Hoppas ni förstod mina krongliga beskrivningar och frågor. Mvh Johan! | |
|
Det är kolkanistern du pratar om skulle tro att motorn reagerar negativt om den saknas.Men det går säkert att lösa? mvh//trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Ok. Vad fyller den för funktion? Är det luft eller bensin som transporteras till den från tanken? Jag tänkte om det är nån renare av nåt slag, som renar bensinångorna? |
|
| Den är för bensinen, minns tyvärr inte funktionen. | |
|
Den sitter i serie från tank/ångtank/kolkanister/insug/ Avdunstningsreglering endast i funk vid varm motor.Det är ju som du är inne på (bensinångor). Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Den samlar upp bensinångorna i ett kolfilter när bilen är avstängd. Dessa sugs sedan in i motorn och förbränns när man startar bilen igen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Aha! Där ser man! Då var man alltså inte helt ute och cyklade med andra ord. Tack så mycket för hjälpen. Jag antar att jag kan koppla ur den ena slangen, alltså den som går från tanken, men ändå behålla burken. Det kanske till och med går att strunta i burken också? Mvh Johan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.