AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.242

Är min bil fullutrustad?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Kollat min utrustingslista och jag undrar om någon vet vilken utrusting en maximalt utrustad 525 Touring -95 har?

Verkar kanske ganska onödigt men det skulle vara kul om min bil är fullutrustad (nästan, det enda jag vet att den saknar är farthållare, av någon underlig anledning valde köparen bort det)

airbag för passagerare
elmanuvrerad ratt med minne
sportläderratt
BMW lättmetallfälgar l-ekrad, split
Larmsystem med fjärrkontroll
Shadow line (svart lister)
Takrails
Elektrisk dubbeltplåttaklucka
El. fönsterhissar fram & bak
Bagagerumsnät
Mattor i velour
Innerbackspegel aut avbländbar
El. stolsinställning förare och passagerare med minne
Sportstolar fram
Manuellt ställbara bakre nackskydd
Strålkastarrenggörning samt intensivrengöring
Park Distance Control (PDC)
Ljusreglering
Dimljus
Automatisk klimatanläggning
Parkeringsventilation
Färddator
Ökad batteri- och generatorkapacitet
Telefon BMW orginal GSM med handsfree
Radio BMW Business RDS med 6-skivors CD-växlare
HiFi System
Exekutivpaket steg 2
Exekutivpaket för belgiska marknaden

Vad innebär ovantående Exekutivpaket steg 2 och Exekutivpaket för belgiska marknaden?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ganska mycket utrustning för en bil från 1995!
mackan325
Det finns elrollo till bakrutan även till tourihng ;-)
LN
497
LNBT
S6Plus
El svank, Backhjälp med backspeglar dvs. den böjer sig nedåt vid back så man ser trottoarkanten. 2 zon klima. Förstärkt bagageinsynskydd. Värme bak.El stolar bak.

... finns säkert mer
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
mer extrautrustning som fattas...orgmonterad Webastovärmare...men visst är din bil välutrustad... :)
Servotronic
M-Sport paket
M-Sport chassi
Sidogardiner
Skisack
3-tredje bromsljus
El nackstöd bak
Eluttag i bagageutrymme
Brandsläckare
Förbandslåda
Dragkrok
Läder/buffelläderklädsel
Motorutrymmsbelysning
Vita fram+ sidoblinkers
Metalliclack
Vidvinkelspeglar
Lutning/kupeskydd till lartmet
Läslampor bak
Ficklampa i handsfacket
det är den normala extrautrustningen jag kom på spontant kan kompleteras med metalinnerdörrhandtag, armstöd fram typ E36 dom detaljerna är inte vanliga har endast sett dom på var sitt exemplar.

Mvh Stephan
de var banne mig ingen dåligt utrustning för en E34:a.......finns ju inte ens det i de dyraste E39:orna...

V8 rockar fett!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Har du inte läderklädsel?
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Det finns mer faktiskt, det som jag antar inkluderas Exekutivpaket steg 2 och/eller Exekutivpaket för belgiska marknaden:

buffelläderklädsel, ädelträ, Brandsläckare, Backhjälp med backspeglar, Läslampor bak, Förbandslåda, Lutning/kupeskydd till larmet, armstöd fram, nivåreglering(kanske standard), sportchassi.

Frågan kvarstår: Vad är executive-paket steg 2???
Har svårt och tro att buffelläder var inkluderat i något paket då denna klädsel är/var väldigt dyr.

Elgardin för touring har jag aldrig hört talas om.

Men som sagt, en minst sagt välutrustad E34:)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Än har ingen funnit den fullutrustade Bmw:n....

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Stephan735i : menar du att dom invändiga dörrhandtagen finns i metall som orgtillbehör till E34 ?? (antar att dom är kromade då) det är isåfall precis vad min inredning behöver...kromhandtag till svarta dörrsidor och träinlägg...
Petri: har bilder på en M5-95 med metallhandtag numera exporterad till USA var när den var ny utställningsbil hos BMW det är dock den enda E34 med metallhandtag jag sett kan vara specialbyggt för det exemplaret.

Jag frågade efter metallhandtagen innan jag såg bilderna på M5an men dom hade inte några beställningsnummer kollade även om E32ans svarta-innerhandtag har samma beställningsnummer som E34 vilket inte var fallet ville inte heller testbeställa och se om E32ans ändå funkar, jag ska senare i veckan höra med BMW på nytt och ta med bilderna så får vi se vad dom säger.

Mvh Stephan

ps skickar bilderna på M5an till dig.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Tackar Stephan! :) undrade just vad det var för mail jag fått...tills jag såg dom kromade handtagen...då trillade tio-öringen ner!
Skriv gärna här när du hört med BMW om handtagen...
Hörde med BMW i fredags men för att kunna beställa dom behöver man chassinummret på M5an "eftersom det är individual utrustning kanske är M5an den enda E34 i världen med metallhandtag" vilket jag har mailat importören i Nord-Amerika för att få www.willz.ca.

Mvh Stephan
Marcel
Ingen T-lucka?
Skinn?
katapult-stol al'a 007?
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hmm går det ej att ha kylskåp där skisacken är också?
Men då får man ju ingen skisack :)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ska man ha fått en "säck" till om man har skisack eller är det bara att man har själva hålet där i mitten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.