AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
562

Ca pris på lack av speglar.

Cribba
nån som vet det hos en bra lackerare? vill inte betala ett överpris.

Min förra bil Länk
95:- för en burk på macken?
X-
375
X-ray
325i -87
cribba: åk till OKQ8, köp en burk färg (bil färgen d.v.s. har dom den inte beställer dom hem den åt dej.) gå in i garaget, ta på av- fettning på speglarna o gör rent dom mkt noga. tejpa själva spegeln. spruta på ett tunt lager, låt torka och måla sen igen och igen...tills du är nöjd. sen sprytar du på klarlack. låt torka sen e de klart! ( Glöm inte att "vicka" spegeln så att du får färg på hela insidan.)

Lycka Till

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Cribba
nja man får aldrig samma yta på en sån lack.... vill ha det gjort av en seriös lackerare och ingen färg skillnad !

Min förra bil Länk
Att lackera en M3 läpp kostar 1000 spänn hos en seriös lackerare, så runt 1500:- för speglarna får man nog räkna med att få betala hos ett proffs.

/D

ta
90
tach
E36 325i
Cribba, liten färgskiftning tror jag att du får även hos proffsen då din lack på bilen i 4 år fått utså diverse utnötningar ...
Jo man kan få samma yta även på det sätt X-ray beskriver...Tricket är att lägga flera lager klarlack o sedan låta lacken härda i några veckor innan man ger sig på den med ett milt polermedel.....Lackade själv på detta vis vänster framskärmskant på min E30 o du ser banne mig inte nån "lackskarv" eller nån skillnad i ytfinishen...Fast det tog sin lilla tid men det gick....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.