AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
405

Planing av topp

Gold
Vart kan man lämna in toppen på planing?

MvH Marcus
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Varför ska du det???? Är den skev eller????
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Om du bor i stockholm, kan jag rekomendera Broms & Toppservice i kungenskurva. Trevlig personal och bra service.

32
71
320 Power
325d Touring -08
Ja går själv en industri linje, och vi har ofta fått in toppar som vi har plant. så om du vet av en gymnasieskola med en typ verkstas linje (inte fordons) så kan du ju lämna in den där.
men de är väll mer ett budget alternativ. =))..

Tvåan Är Första Förloraren
ant
Har skolan bara rätt grejor så blir det inte något sämre gjort där.
När jag gick i skolan (industri, inriktning reperatör) så planade jag flertalet volvotoppar som kompisarna hade kört varma.
Vet man vad man gör och tar det lugnt med matningar osv så går det bra.
Skulle du lämna det till en gymnasielinje så skulle jag tro att en påse bullar är tillräcklig betalning.

==========
Länk
AIex
ant:

Vi som utbildar oss till plåtslagare eller lackerare gör lika bra som alla andra verkstäder ;) Det kanske tar lite mer tid men arbetet blir lika bra och mycke billigare. Delvis nylackade min bil i fredags i skolan fick bara pejja för materialet och det vart 900 spänn. Hade man lämnat in den på en riktig lackverkstad så hade det blivit mycke dyrare. Första bilen som jag hade var en Audi 100 och när jag hade lagat allt trodde att jag skulle få betala en tusenlapp som är ingenting för dom som jobbar men för mig är det en hel del men jag fick bara köpa lite kaffe oh fika ;)

Mvh/Alex
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
japp lämmna int till en skola industriel inriktning dom är nog mer noga än firmona är
32
71
320 Power
325d Touring -08
å som sagt...vi brukar bara ta fika =))...
skolrna kan göra mer saker än va man tror..nu i vinter planade jag å en klasskamrat en ascona topp. Å sen blev vi tvungna att fräsa ut spår i kolvarna för vetilerna =))...så vi va riktiga "tuning" Killar =)...men men

Tvåan Är Första Förloraren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.