|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad killen har gjort med bilen? Den går ju ruggigt bra? Om någon visste så skulle jag bli mer än glad att få veta!:) Måste ge en eloge till killander som kommer och viser hur en bmw ska gå!:) | |
|
Vilken BMW menar du? En svart med vita fälgar som körde i bakhjulsdrift utan överladd eller? Om det är den så var det tydligen en S38B38 motor i den. Har kort på den. |
|
|
Ok! Det är just den jag menar. Den gick väldans bra :). Uppskattningsvis, hur många hk kan det vara i den? Mvh //Uffe |
|
| Hell yeah ;P | |
| Det är en 325 E30 med m5 motorn i.. är nog standard hästar.. 340, vad jag vet iaf! | |
| Ok.. Den går underbart iaf :) | |
ant |
Jepp går som sagt bra. Det är en standard S38B38 som är befriad från AC osv, dessutom chippad. M5 lådam ed 328 kardan och 325 lamelldiff. Det sitter en fullbur i bilen och den är rensad i övrigt. Rätt fint med lågorna den kastar från avgassytemet. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Jo, jag va å tittade in en snabbis i bilen å den va ganska så rensad ;).. Lite off-ämnet. Kan man lyckas med att få en m20b27 motor att gå på en 13-tid? Givetvis hyffsat trimmad, men de bör väll ändå gå? Mvh //Uffe |
|
|
Tjenare. Uppskattningsvis ca 400 hk i den. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
ant |
wuffee: Med tanke på vad bäckis har lyckats med så är svaret med råge, ja. Nio och en halv sekund är mycket snabbare än en 13 tid. ;) ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Han menar väl utan fläkt? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Haha.. Ja, men vad jag menar är ju med en sugmotor.. tar man till en fläkt så är det klart de går!;).. Men med en sugmotor. | |
ant |
Jo jag misstänkte det.. Men kunde inte låta bli.. ;) Jag har ingen tillräcklig koll på detta ämne så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
du får väl försöka käre kusin ;) .. kan ju jag göra som du sen när ja har sett resultatet ;D |
|
|
OK! Men hur fort gick det för Johan då? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
tjena bonje det gick sådär slirande koppling hala däck och en data box som bröt vid 6800rpm mot 8300rpm så nu blir det sinter koppling och på med m/h däcken och lämna in boxen.Jag körde som bäst 13.29 och sluta 3:a m3johan |
|
|
Hehe, jag får väll göra de Dookie.. Jag fixar de undertiden du gör lumpen! m3johan: Hörde att de slirade lite koppling, trist :\.. Men måste säga att den är riktigt läcker!:). Kan du köra en 12:a med fungerande grejjer tror du? Mvh //Uffe |
|
|
wuffee: Klarade han att köra en 12:a med sin M3 3.2 så lär han klara av detta med denna bilen också. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Fick två rätt fräcka bilder på hans bil när han stagade tillsammans med en svart M3 E30. Början av värmning: Länk Slutet av värmning: Länk Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Bumper: Hehe, då så! Då väntar jag på att 12 kommer snart;P. Men, då bör man ju klara av att köra en 13 tid med en bra trimmad 2.7liters spis. De kör vi på iaf!;) |
|
| Haglund2306: Det är ju ingen M3 E30 som värmen däcken där, det är ju Erik Kilanders 338! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.