|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det går att montera turbo på en m20b25 och behålla insprutningen intakt. Vi talar om högst måttliga laddtryck på max 0,6bar! Ett riktigt snikbygge m.a.o. :) Det är vad jag förstår, hur insprutningen mäter mängden luft som sugs in i motorn, är det så att den mäter undertryck i insuget måste väl mätaren placeras framför turbon? mvh /björn | |
| Lmm före turbon, ja. | |
|
vad skulle ett sånt bygga kosta, hade du tänkt ? I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Bara att montera en turbo utan intercooler? Tja, turbo kanske 1500kr (ska ju ladda 0,6bar så...), grenrör 800kr och sen lite övriga utgifter! Nån som har ngn kommentar? :-) /björn |
|
|
Borde nästan ha IC tycker jag iaf. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
ngt omständigare o dyrare att montera IC! väldigt onödigt vid 0,6 med... ;-) /björn |
|
|
Jag skulle satt dit en iaf =) Såå jobbigt är det ju inte. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
då tar jag ditt nummer, så jag kan ringa när det är dags då? =D om det nu blir nåt överhuvudtaget.... :-/ /björn |
|
|
0,2 bar skulle jag våga ladda utan extra bränsle. (Har åkt med i en bil som laddade 0,4 med originalsprut. Den spikade friskt, så friskt att toppen gick itu) För att köra 0,6 bar så behövs mer bränsle och antagligen backning av tändningen också. |
|
|
Det har väl ingen betydelse om LMM sitter före eller efter turbo? Den bottnar iallafall vid lite laddtryck och fullgas så det är mest en mekanisk praktisk fråga var man sätter den. Den mäter inte undertryck utan luftflödet (AFM air flow meter, nya bilar har luft masse mätare). |
|
|
Orginal m20b25 spridare räcker väl till max 190hk typ vid orginal bränsletryck... dvs spridar & luftm.mätare + chip krävs för mer effekt... /Mikke |
|
|
Okej tack för alla svaren! Jag gjorde en tankevurpa när frågeställningen gjordes..! Frågan är avsedd de mindre 2 och 2,3 liters sexorna! /björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.