|
|
|
|---|---|
| Hejsan alla kunniga...min koppling tar hemsk långt ner, nästan direkt och jag har fått rådet att lufta den. Är det någon som kan ge en kort och klar beskrivning på hur jag ska göra? | |
|
Prova sökfunktionen, det finns en hel del trådar om detta. mvh MW-Guru |
|
|
Eller för att vara artig, Montera en slangstump av lämplig längd på slavcylinderns luftningsnippel. Låt den andra delen av slangen vara nedstoppad i en behållere med samma hydraulvätska som du använder att fylla med, slangänden under ytan. Fyll upp med hydraulvätska till lagom nivå i behållaren, pumpa ett antal gånger (ca 10) med kopplingen - snabbt ner och långsamt upp (om jag inte missminner mig), lås sedan pedalen mot golvet med en pinne eller dylikt. Gå under bilen och öppna luftningsnippeln och låt bromsvätskan/luftblandningen sippra ut i slangen, be någon kompis hålla koll på nivån i behållaren. När det tenderar till att sakta av med sipprandet eller att nivån i behållaren börjar bli låg - lås nippeln och repetera proceduren. Håll på så tills det endast kommer ren bromsvätska ur slavcylindern. Lås nippeln, tag bort slangen och toppa upp i behållaren. mvh MW-Guru |
|
| Det går även att TRYCKA IN genom luftippeln på slavcylindern med en oljepump fylld med bromsvätska ! | |
|
Hej igen, glömde säga att ovanstående luftningsprocedur ej fungerar fullt ut i vissa fall, då kan man lufta bakvägen genom att manipulera slavcylindern s.k. 'push rod'. mvh MW-Guru |
|
| Tack för artigheten MW-Guru :) nu så har jag fixat det! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.