|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag ägen en fin M3- 94 sedan ett år tillbaka och har ett problem. Den " söker upp" spåren i vägbanan den är inte konsekvent i styrningen känns lite som en gammal Audi med lite vevig styrning i " viloläget " ( rakfram ). Ny däck sitter bak,jag har gjort 2 hjulinställningar och servon funkar bra. Bilen är nybesiktigad och inga fel upptäcktes i fram- eller bakvagn inte av mej själv heller för den delen. Vevigheten förtar lite av körglädjen som denna biltyp besitter. Komgärna in med tips eller råd. | |
|
Vad har du för fälgar (dimension och inpressningsdjup fram och bak)? Vilka däck kör du på (dimension, märke och slitage, fram och bak)? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tycker det låter som om du har fel bärighet i däcken. På dessa tunga bilarna måste man vara noga med att ha rätt däck. Fel bärighet="ålande" gång. Good Year F1 har väldigt dålig bärighet. Hade själv dom innan och bilen gick knappt att köra. Sen ska man ju egentligen inte använda andra dimensioner eller märke än det som satt på bilen när den kom från fabrik. Vet ej om så är fallet på just din bil, men på många av dessa bilar sätter folk på bredare däck än original för att allt ska se större ut. Jag har 265/40/17 på min istället för 255/40/17 och jag märker skillnad på hur den beter sig. Länk |
|
classe |
Jag har exakt samma problem som oxå uppstod när jag köpt nya däck bak. Jag köpte falken däck av orginal dimention. kan det vara det som är felet? |
| Slitna bakvagnsbussningar KAN ge dessa symptom...... | |
classe |
Finns det flera som har erfarenhet av detta problem? |
| Jag har ett problem med att min "drar" åt vänster med baken när jag ger på fullt på tvåan och trean. Då menar jag ju inte att den spinner utan att den ställer sig snett på något vis. Någon som vet?? | |
|
Tack för alla svar ifrån er. Jag använde jorekore´s användare därför har jag inte kunnat återkomma till er med mina funderingar. Jag tänkte att börja svara på Johan B.´s funderingar på mina däck. Jag har BMW´s original fälgar fem ekrade 17" med de bredare cab-fälgarna bak, däcken är fram halvdana Michelin Pilote 235/17 och bak nya Uniroyal Rain Sport 1 235/17. Till saken hör att den gick bättre på slitnaGood year F1 245/17. Den går så jäkla bra i kurvor men rakt fram är den bedrövlig. Jag har kollat med att ändra trycket i däcken ifrån 3 ner 2,7 bar men inget hjälper. Fram har jag nu 2,5 bar. Lite har jag åxå funderat kring Dawwe´s tanke om slitna bussningar i bakvagnen. Lite av Kribbah´s problem har jag dessutom den drar åt vänster. Men det är väl som då man är sjuk, man får samma syntom som alla andra då man inte hittar svaret. Återkom gärna med fler idéer. Jag ska kolla era tips. BMW-gubben |
|
classe |
Som sagt! jag har exakt samma problem som ovanstående talare. det hela uppstod i samma ögonblick som jag bytte till falkendäck bak. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.