AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.127

328 Helt underbar!

Sida 4 av 5
hellonasty
När jag gasar på hörs ett fräsande ljus nånstans under passagerarstolen där ju avgassystemet går under bilen. Är det någon som känner igen detta från sina bilar?
Kan det vara otätt i avgassystemet nånstans?
hu
96
huggarn
BMW 328i -95 The Black Pearl
har precis köpt min BMW 328 -95 och är super nöjd, bra komfort, bra snabb bil, allt i ett =)

Huggar
hellonasty: Andra faktorer som tid (motorolja ska tex bytas årligen även om bilen bara rullar 100 mil per år)
yttertemperatur, körsätt som är kopplat till bränsleförbrukning.
Antal kallstarter, osv. de märkliga är att detta är skippat på E46 och den går enbart på bränslemängd.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
pe
20
per.g.andersson
M550d Touring -13
Kan inte göra annat en instämma. Har ägt vagnen i ½-år nu och är helnöjd. Har väl plöjt ner 25kkr i detaljer så att man kan sova gott om nätterna =)

---
Håll åt sidan...
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Vill ha fräckare ljud i min 328.
Någon som har något bra förslag till avgassystem?

Pajo
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Piluttapajo,
Vill inte vara otrevlig men varför söker du inte, det finns hundratals inlägg om detta?

Här är några (av dom hundra som finns)
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Undrar om ni 328 ägare kan svåra på mina frågor.

Är bilen stark från botten, alltså kan man slira däcken på rödljus?

Jag provkörde en 325a och upplevde den ganska seg från botten.

är det en stor skillnad på körsätt melann sedanen och coupen?
Jag skulle vilja bidra med en fråga ang bilen avgassystem, sitter det 2 katar eller bara en och vad skulle då priset per st vara?
BM
37
BMW 328
BMW 328i sedan 1995 cosmos svart
jag har en 328 och den drar rätt jämnt över registret..och det är dubbelt system hela vägen...tror att mitt är orginal!
St
37
Stga
320i Coupé -93 (M52 -96)
530i Sedan -06
bmw_patricia:

Fråga 1. Ja, inga problem att ligga på 4:an i 30km/h om man vill det (men det sliter...)
Fråga 2. Ja (men det är roligare med bankörning!)
Fråga 3. Jag tycker coupén känns "tajtare", mer kontroll.

/Stefan
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Inga nya inlägg här?
Måste skriva mer om denna underbara modell
hellonasty
Jag har märkt att runt 96 så stiger priserna på E36 ganska oproportionellt samt att servicehandböcker och liknande oftast bara innefattar 92-95. Någon som vet vad som ändrades på E36:an runt 96?

Hade en 92:ans 320 Coupé förut och märker ganska stora skillnader mot 328:an. Tyvärr till det sämre...

Tycker 328:ans växellåda är trögare...man trycks mer i sidled i kurvorna (har iof M-chassi) motorljudet är inte lika mysigt och styrningen är lite trögare samt kopplingen.
Suppe
Köpte själv en 328'a -97 för ca två veckor sedan och njuter av bilen. Tycker den är otroligt skön att köra och visst ser den rätt cool ut med m3 paket. Dock så saknas själva m3 speglarna men det och avgas ska inhandlas innan våren.

Lite tråkigt att det är vinter på g då man vill ha sol och fina vägar just nu med ny bil.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hämtade hem min 328-T/97 för en vecka sedan. Köptes av en privatperson i Kerpen utanför Köln. Var meningen att min fru skulle få den, men hon har idagsläget inte fått den än ;) Jag föredrar faktiskt 328:an före 740:n. Nyhetens behag kanske, men jäklar så pigg den är.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
hellonasty
Tycker ni växellådan är lite trög? Tycker nämligen min e det jämfört med 320 92:an jag hade innan
Kowalski
hellonasty: Har du provat att byta växellådsolja, kanske du har fel sort? Min låda är nämligen hur smidig som helst. Har kört flera olika 320, och kan inte komma på någon vettig anledning att välja en sådan före 328:a (skulle möjligen vara försäkringskostnaderna, men 320 är ju inte precis billig den heller)

Motorljudet i 328:an är ju kalas! Mulligt muller på låga varv och motormusik mellan 5500 rpm och uppåt :-). 320:n är istället knäpptyst på låga varv och låter som morsans Volta-damsugare på högvarv. Dessutom händer ju inget när man varvar 320:n...

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Jag är grymt nöjd med våran 328.
Går fint även i Kiruna med snö, inga problem om man har bra däck.

Länk

FLAYEN
kr
8
krilles
328I COUPE -98
Jag kan bara hålla med vart helt såld när jag provade 328ic köpte
direkt bmw forever
hellonasty
Kowalski: Den ska in på Inpektion II snart och då får de byta växellådsoljan så får väl se om det blir bättre.

Ljudet däremot alltså...den mullrar inget vidare alltså utan knackar nästa litegrann som en diesel? Måste vara nåt fel på den =( Men vad kan det isåfall vara?
ruskigt härlig bil 328'an.
min kusin hade en 328 cab -95(som senare byttes ut mot en v70 T5 suck...), bästa bilen jag kört hitills. speciellt i sommras när det var 25 grader varmt och strålande sol :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.