|
|
|
|---|---|
|
Har nyss köpt min drömbil och funderar ang. larm. Jag har ett bmw orginal larm i bilen.. glömde fråga hur det fungerar nämligen =P Bil 99- 528iT Hur ska jag skydda min 18 tummare? finns det några super lås till dom? Om man lyfter bilen för att plocka fälgarna larmar org larmen då eller är det bara fönster larm? Har ju telefon.. kan man göra så att den smsar om larmet gått? Har ni förslag på bra larm till överkomliga priser som skyddar på alla dessa sätt? Mvh Bass | |
|
Bass: Grattis till din drömbil:)) Skaffa mer än ett par fälglås till dina dyrbara fälgar, finns flera olika varianter och märken. Vet inte hur det funkar om man flyttar på bilen men jag är 90%säker att larmet går även då. Har hört talas om larm som skickar sms om bilen flyttar på sig, kommer inte håg vilket märke det var. Man kan även ha en gps i bilen så att man kan få information om vilken longitud/latitud bilen befinner sig på om den nu skulle försvinna kostar dock en slant men.... Dock är det bästa att ha ett eget garage som man kan låsa in bilen. |
|
|
Har just nu inget garage.. men hoppas på att få det snart.. men det kommer isåfall vara i flerbils garage =/ Det finns 2 stycken fälglås på varje däck.. men borde kanske ha på alla? Har ju nya 18 tims splitt. Jag hoppas att hitta ett larm som aktiveras: om man rör hantagen slår på bilen krossar ruta rörelse detektor om dom domkraftar upp bilen för att plocka fälgarna SMS eller ringer upp mig om bilens larm går Nån som har förslag på larm som passar? |
|
|
Bass: Man kan aldrig ha för många fälglås på dyrbara 18tum:) |
|
|
Bass: sök via sökfunktionen på:Om bilen blir stulen, Mobil i eller annan motagare? (spåra bilen) Där finner du all info om hur du ska skydda din på bästa sett |
|
|
när det gäller larm vet jag inte riktikg men när det gäller fälglås då ska du köpa från Intera deras låsbultar e speciellt svarvade för dina fälgar,så det går absolut inte att sno dom från en parkerings plats. Man kan inte slå på nån hylsa på deras låsbultar eftersom bultens "skalle" e så stor att man knappt får in själva nyckeln till låset. Ring och prata med dom på Intera i Stockholm-(västberga) dock kostar dom ca 1500/sats men det e värt jag har 2 satser på min bil,och ingen har en rört fälgarna för dom vet att det inte e nån ide att försöka..........Köp dom så sover du i lign och ro...... G-UNIT Länk |
|
|
Tja Farre, dessa låsbultar verkar jätteintressanta! är det så att dom gör en unik nyckel till bultarna? Så att ingen annan har just dessa nycklar? |
|
|
japp stämmer bra när du köper dom så får du med ett artikel nr. om du nu skulle tappa bort nyckeln. Då kan du beställa samma nyckel av Intera.... Finns inte bättre låsbultar vad jag vet ......... G-UNIT Länk |
|
Gemini__ |
Vet inte hur larmet på din bil fungerar. Men originallarmet till min bil(E34) skall utlösas om bilens läge förändras(nivålarmgivare). Och med tanke på att din kärra är betydligt modernare så borde du iaf ha ngt liknande system. Iofs så kanske det finns olika varianter av originallarmen, vad står det i instruktionsboken? Mvh: Thomas |
| Har inte fått hem kärran ännu. men skall kolla upp detta | |
|
Hej! Jag har för mig att Cargard har ett larm som heter T-9s, eller liknande. Det larmet skall tydligen sms:a din mobil om det är någon som petar på bilen, tror till och med att larmet var inkoplat på färddatorn så att man kunde få fram vart bilen befan sig. Har man pengar så tror jag att detta är ett av de mest prisvärda larmen, men det kostar sina röra slantar. Det kostar att vara rädd om bilen, better safe then sorry:-/ Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* |
|
CIP |
Enkelt tips. Om du har inbyggd telefon i bilen, sätt i ett Telia kontantkort i den. Sedan om bilen blir stulen så använder du Telias FriendFinder på deras hemsida, fyller i nummer och spårar bilen. Det är kanske inte mycket idé, men något iallafall. //CIP Victory's are temporary, glory lasts forever. |
|
Larmet heter CarGard T70C, men kopplas inte till färddatorn, denna har ju inga data om position osv. Med GSM-modul (tillbehör) så får man ett SMS vid larm och kan spåra positionen via GSM-nätet (Frindfinder osv) och en vanlig PC. Vill man ha högre precision, ner till 10-20 meter osv så kan man även koppla till GPS-modul. Vad som utlöser larmet utöver standard (dörrar och luckor, rutor)kan vara volymdetektor i kupén, nivå och rörelsedetektor för upphissad eller flyttad bil osv. Man bör nog inte överdriva med larmdetektorer osv, det skapar lätt falsklarm och efter en tid tröttnar man. En vanlig synlig telefon kan ju alltid stängas av, och går då inte att positionera. Det bör vara dold telefon/GSM-modul och d:o antenn för larmändamål. Man får vara bededd på att inte snåla med larmutrustningen, det kostar alltid en peng men det är ju bilen värd eller hur? Bara 4st 18" split kostar ju bra mycket mera än larmet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.