|
|
|
|---|---|
Bmw ludde |
Hej alla. Har lite planer på att bygga ett eget avgassystem till min bmw 325. Har tänkt att använda denna slutljuddämapre. Länk Har dock lite funderingar, jag måste i så fall skarva de två orinalrören till ett. Har väl 2 x 2 tum nu, fungerar det bra om man övergår till ett 3 tumsrör ?, dvs kommer motorn att påvärkas. Troligen får jag palcera en liten midre dämpare, tror ljudet blir för högt. mvh Någon som har erfarenheter elr tips ? mvh Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Hej! har samma problem, Men det ska gå att göra så,Det ska tydligen gå att köpa sådana rörskarvar i typ motorsport butiker. Vart hittade du slutröret och vad kostar det?? Mvh Johan |
|
Bmw ludde |
Tjena. Slutröret finner du på Länk kostar la ca 1500 kr tror jag. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
Bmw ludde |
Ingen som vet om det blir sämre att ersätta 2 x 2 tum till ett 3 tum ? |
|
Det blir inte sämre... snarare blir nog själva arean i röret större... Diesel-räsern Länk |
|
|
3" är väl lite att ta i eller? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
Bmw ludde |
en bra fråga Nisse järnet ? Därför jag tänkte på 3 tum är att jag har 2x 2 tum nu, och vill väll ha lite grymmare ljud också. 2.5 känns lite dåligt då, men jag är ingen expert på det ? |
|
ett tips bara varför ska ni ha 3 tum bytt ut 2 tums rören mot 2,5 tum i stället låtter mycketr grymare det har jag på 318 med turbo s14 låtter hur gåt som helst med e simons burk Livet börjar vid 180 |
|
Bmw ludde |
318 grabben, du får jag en mindre total diam. Ska väl ha åtminstonne samma, tänk på att jag har dubbla också som ska ner till ett . |
|
våran racerbil har 2,5 tums hela vägen med två ljudämpare i rostfritt låter inte fy skam vid 8800 varv Länk Länk |
|
|
Arean för olika rör: 2" = 20.25cm2 2.5" = 31.65cm2 3" = 45.58cm2 Sen är det bara att räkna... Diesel-räsern Länk |
|
|
Säker på att du inte har 2*1 3/4" då? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
Bmw ludde |
Nisse järnet: Det är nog 2 x 3/4 ", men för att få ett bättre ljud ska man väl gå upp i storlek eller ? |
| beror på vad du vill ha för ljud | |
|
precis... vill du ha ett bluddrigt eko på låga och mellanvarv där man oftast ligger på transport så att säga, så satsa på 2x2.5" hela vägen... vill du däremot ha ett lagom dovt muller på tomgång och lite råare aggresivt ljud på mellan och högre varven så satsa på enkelt 2.5". Det räcker gott och väl till en 2.5liters sugmotor... En liten tumregel jag använder (vet inte om den är så jätte korrekt). en tums avgassystem per liter motorvolym... (sugmotor) Diesel-räsern Länk |
|
| håller med satsa på dubla 2,5 tums tycker jag 3 tum är för stort om du frågar mej kanske som slut rör då men inte hela vägen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.