|
|
|
|---|---|
|
Undrar bara vad just Ac Shnitzer är för ngnting ? Såg just en annons på blocket där en sålde en 735 Ac Shnitzer. | |
|
AC Schnitzer är ett bilförädlings/trimningsföretag i Tyskland. De flesta AC Schnitzer-bilar som säljs i Sverige har enbart lite stylingdelar från den firman, då de trimmade motorerna inte blir godkända vid inregistrering om bilprovningen gör sitt jobb.... "Äkta" AC shnitzer-bilar kan vara riktiga prestandabilar! Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är ett gammalt tuningföretag som hållit på med BMW länge...förädlar BMW-bilar och har även (och gör fortf) tävlat med BMW:s...AC står för Aachen där företaget håller till och Schnitzer är namnet på grundaren...Det är vad jag kommer ihåg i huvet såhär på rak arm...Finns säkert nån som kan mer..! | |
| Ajdå...en smula sen var jag! :) | |
|
Så man skall vara lite skeptisk till att om försäljaren påstår att motorn är trimmad så sitter det egenteligen bara lite plast på. Jag har noterat att det finns en 750 Shnitzer till salu i BMWBörsen. Är den trimmad tro?? |
|
|
robert4: Här kan du läsa lite mer om acs. Länk //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Varför skulle inte en äkta ACS bli godkänd i Sverige? ACS är inte ett trimmningsföretag i Tyskland utan är en registrerad och godkänd biltillverkare. Kanske Jesperado kan tala om vad som gäller? |
|
|
Enligt tidigare trådar tillverkar de för få "egna bilar" för att klassas som biltillverkare. Alpina var inte heller klassad som biltillverkare för ett antal år sedan.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Aldrig får man var glad:) | |
| Funkar det att ta in dom som flyttgods? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.