|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha sett en E39 med en kromlist på bakluckan (ovanför regskylten) blev det raka vägen till återförsäljaren och på med listen...Det är helt otroligt vilken skillnad en list gör..väl investerade pengar och tips för alla E39-e ägare! Bildlänk : Länk | |
|
Det ser faktist mycket bättre ut med den listen. Jag forstätter i ämnet lister och frågar fall nån vet om det skiljer sig från höger och vänster framdörr med listen som sitter längst ner på dörren. Nån som vet? |
|
| Du kan inte ta en bild på din list å posta ngnstans? Lite svårt å se helheten när de bara zoomat in bilden så man just inte ser mer än listen. | |
|
Johan78: Om det gäller E39 så ja. Den är fasad i framkanten så om du ska sätta höger på vänster så blir listen åt fel håll. Sen skiljer det på de olika listmodellerna. Shadow, chrome och facelift. Men det kanske var E34 du undrade över och då lämnar jag över ordet till..... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Finns ett topic till med samma innehåll. Så här ser det ut- Länk ///MVH Hasso Länk |
| jag hänvisar till hassos länk men försöker ta en bid och lägga upp den på forumet...lite brist på tid för tillfället! | |
|
Vår orginal-list (som är lackad i bilens färg) börjar hänga lite på trekvart. Går det att göra någon DIY-reparation på den, eller är det till att beställa en kromad dito istället? Vill helst inte ha den kromade listen, och en ny grundlackad + lackkostnad är omotiverat dyr. ///Magnus |
|
|
Lånar tråden lite: När jag köpte min nuvarande E39 Touring hade listen ovanför regnrskylten spruckit. Återförsäljaren sa att de kunde montera dit en ny i krom. Men jag vet inte... Just nu sitter det en list i samma färg som bilen (sterlinggrå). Vad tycker ni? Kan man ha en kromlist på en Touring med M-paket? Det finns ju ingen krom annars förutom i gälarna i motorhuven. Skulle det se fult ut med en kromlist istället? |
|
| Personligen tycker jag inte att den kromade ser bättre ut, speciellt inte på mörka kulörer där den verkligen skär sig & syns för mycket, säkert snyggare på ex. vis vitt, silver mm. "520iA" håller jag med - just det att det inte sitter krom nå´n annanstans. . . . . & M-paketet behöver inte kompletteras med krom heller. . . . | |
|
Jag har funderat mycket på varför det finns så pass många E39 Touring med kromlist på bakluckan, jag tycker inte att det är snyggt, inte ens på bilar med kromlister runt fönster och nere på dörrlisterna etc. Men när jag frågade hos min BMW-handlare vad jag skulle göra med vår list som börjat hänga på trekvart så fick jag en prisuppgift på ca 500kr för en kromlist, och ca 1200kr (om jag kommer ihåg rätt) för en grundmålad. Till de 1200kr tillkommer sedan lack... Så det är därför jag funderar på att laga infästningen på den befintliga listen... istället för att köpa en kromlist som alla andra verkar ha gjort... Enligt min BMW-handlare så är denna lösa list ett mycket vanligt fel på E39T. ///Magnus |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är det någon som kommer ihåg hur den monterades på en sedan. var det lim eller skruv ?? Den ska demonteras på min fd 528 och jag kommer inte ihåg. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Min list på en 540 ia-01 sedan är limmad. Busar snodde den förra året så jag lät BMW limma på en ny. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.