|
|
|
|---|---|
Gustav2 |
En del skriver i sina säljes att så kallade bilförmedlare undanbedes. Vad menar dem med det? |
|
Vad jag tror: En bilförmedlare är en firma som fungerar som en sorts mellanhand mellan kunden och säljaren, tex, Om jag vill bli av med min bil och ej lyckas sälja den privat men vill inte få det låga priset som jag får om jag säljer den till en vanlig handlare. Förmedlaren tar på sig uppdraget att sälja din bil självklart mot en liten del av vinsten, du behöver altså inte lägga ut bilen på annonser osv det sköter förmedlaren som även har hand om ev. kunder. De som skriver så i sina annonser vill sälja bilen direkt till privatpersonner och inte till någon förmedlare. Har jag rätt/fel? Mvh/Soki |
|
|
Man bör känna till att det finns en mindre skara mycket oseriösa "bilförmedlare" som tar hand om din bil, ser till att du skriver på ägarbytespappret och ger dig en handpenning i förskott med löfte om att resten av pengarna kommer när bilen är såld. Sedan ser du inte röken av vare sig bilförmedlaren, bilen eller några mer pengar. Juridiskt är det sedan svårt att göra något då du själv har skrivit över bilen på "bilförmedlaren"...... Dessa personer är ofta så fräcka att de själva kontaktar personer som de av någon anledning vet/tror skall sälja sin bil. Så var försiktig med "bilförmedlare" om du inte VET att de är seriösa! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Gustav2 |
OK tack för svaren, då har jag lärt mig lite nytt idag. Jag ska inte sälja någon bil "tyvärr" sålde jag den för en vecka sedan. Cykla e skit kul??? Nej |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns bra bilförmedlingar också, har en lokal firma i trakten som funkat utmärkt i ganska många år . ///MVH Hasso Länk |
serben |
det betyder att bilen blir dyrare man kan inte ha bra bil o bra brud |
ormen |
Det var en skojare som ringde upp mig en gång från nån bilförmedling i GBG. Jag skulle sälja en E34, har ville på fullt allvar att jag skulle skriva över bilen på honom, det skulle bli lättare o sälja den så sa han... vilken idiot!!! Man skulle bara låtit han komma till dörren o ge fanskapet en omgång... GE FAN I BILFÖRMEDLARE!!! Det finns säkert seriösa också, men en del skäms fan ta mig inte för nåt... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Jag har också blivit uppringd av en "kulturberikare" som ville förmedla min bil till en köpare som han redan hade, och som skulle betala det pris jag begärt utan prut. Jag skulle bara skriva över bilen på honom, så skulle jag få pengar sedan. Jag frågade om han hade ett företag, vilket han hade. Som följdfråga undrade jag om jag kunde få hans organisationsnummer, vilket han så klart inte hade fått en eftersom han precis hade tagit över rörelsen... jag blev såååå förvånad :) Tycker synd om folk som faller offer för sådana här skojare. |
|
|
Blev uppringd idag. Skulle få 10000 nu och resten när hans kund köpt bilen. efter 14 dagar om ingen köpt bilen skulle jag ändå få full betalning. han har nummer 0735 747458 och kallade sig Daniel (skånebaserad). Tur att jag upptäckte att det var en bluff. Var nästan på väg att möta dem i Linköping, men hade bestämt mig för att få reda på organistaionsnummer samt firmanamn åtminstone innan jag åkte iväg. Vilka fula rackare!! |
|
|
Jag har bara bra och dåliga erfarenheter om bilförmedling.. Jag köpte min bil på bilförmedlingen i Hässleholm. Det är väldigt bekvämt när ALLA papper på bilen samt ev lån och sånna saker är färdiga och uppkollade av en seriös bilförmedlare. Köpte en 325 -94 Fullutrustad (utan skinn) som hade varit ägd av en tjej.. :-) Bilförmedlaren/verkstadskillarna talade om alla ev defekter på bilen som de hade hittat. (små saker) och var väldig ärliga om ALLT!. Detta bekräftades då jag lämnade in bilen för en "inspection 2" då bilförmelingen påpekade att det var dags att serva bilen.. (drog av 6000:- på priset) "Inspection" visade inga överraskningar... Med andra ord Bilförmedlingen i Hässleholm går det att lita på. Däremot ska man akta sig för bilförmedlingen i Kalmar! Kollade på en BMW 325 -93 (pris: 89.000:-) hos bilförmedlaren.. Hittade samma bil som ägaren lagt ut på blocket för priset 55.000:-. Behöver jag säga mer? Detta gäller fler bilar från "Kalmarbilförmedling" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.