|
|
|
|---|---|
|
Hey hopp! Min hastighetsmätare har gett upp, va ska man göra??? först hoppade den upp å ner sen dog den. hjälp en Bmw ägare i nöd. peace! Son Of Sam | |
|
Har du kontrollerat impulsgivaren i bakaxeln... Vänligen Tommy NoFear |
|
| Det kan vara en säkring. | |
|
Är det bara H-mätaren som lagt av? PH |
|
|
Kan vara kondensatorerna bakom instrumenten på kretskortet som torkat ihop. Byt ut dom kanske. Sök på nätet för instruktioner. Fast om det nu bara är hastighetsmätaren är det mer troligt att det är givaren i diffen som krånglar eller något. |
|
|
Ok, men hur kollar man impulsgivaren? varvmätaren började åxå hoppa efter ett tag men den började funka igen efter ett tag, kan man utesluta impulsgivaren då? eller ska man checka den endå? alla säkringar är hela. tack Son Of Sam |
|
|
Mulle! Jag hade precis samma: Hmätaren/ Varv/Ekonomätaren hoppade och det berodde på att lödningarna på kretskortet som sitter i samma box som säkringarna i motorummet hade börjat släppa! In på BMW och löda 300:- kostade det mig för 2 år sedan...har tyvärr börjat släppa nu igen :-/ PH |
|
|
Tack tack ska genast prova! Son Of Sam |
|
| Jag har problem med hastighetsmätaren. Ibland på 0, ibland fungerar den. De andra mätarna fungerar bra. Kan jag hara säker på att det är impulsgivaren i bakaxeln , eller kan det oxå vara instrumentpanelen? Är det någon som har en bild på var på bakaxeln impulsgivaren sitter? | |
jpbygg |
har en instrument till salu ge mej ett bud så fixar vi till det. funkar klockrent. Ska man åka flott så kostar det flott!! |
eing9911 |
Ta isär kontakten vid bakaxel och rengör den noga och spraya med någon elektronikrengörings spray eller 5-56 el. liknande. Jag fick detta problem efter jag hade kört till 08-land i vintras(förbannade saltvägar), dvs hastighetsmätaren bara dog ibland och återigen så hoppade den till liv igen och fungerade några mil till. Testa detta innan du byter mätare. Det är väldigt enkelt, bara att hissa upp bilen och dra isär kontakten. MVH Henrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.