AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.125

regplåtar och adress! , snabb fråga

Sida 1 av 2
sno
Kan man få ut hela gatuadressen om man har ett regnummer på en bil, eller får man bara reda på stad som på VV-datasvar.

Är inte hundra men tror man får mer info om man beställer det via fax. Annars har de väl nån kundservice....

/Johan
[CUL8ER]
sno:

du får ut det mesta via vägverket allt utom tel antingen via fax eller datasvar
Du får ut uppgifter om pers.nr och gatuadress såtillvida att de inte har skyddad identitet. Det enda vi inte för register över är telefonnummer till ägarna.
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Japp, bilregistret är bra.

Sedan får du ju fram telefonnummer på internet

Har du råd att inte köra Tyskt?
Länk
FredrikNilsson:

Kan man via vv ta reda på vilka som har tagit ut uppgifter på vilka regnr?
Franke
Alla nummer loggas. Det säger dom iaf när man ringer och beställer ett fax.

Mvh Danne
Franke FredrikNilsson:

Betyder det att man kan få lista på de som har sökt på ett regnr?
Franke: Numrena loggas inte längre enligt PUL.

Starre: Du kan få ett utdrag på de transaktioner som gjorts på en bil. Men det säger inte mycket för de som inte jobbar med det. Annars är alla uppgifter bilregistret har offentliga.
FredrikNilsson:

Vad är det som kommer ut via utdraget?

Kan man få uppgift vilka telnr/faxnr som har begärt utskrift?

Franke
ok.

Mvh Danne
Tar du ett vanligt utdrag via Bilsvar får du ut Fordonsuppgifter, 3 senaste ägarna, totalt antal ägare, fordonets status, fordonets skatteförhållande samt fordonets besiktningsförhållande.

Ringer du till Bilregistret kan man i vissa fall se fler ägare tillbaks i tiden beroende på hur lång tid de tre senaste ägarna haft bilen. På och avställningsdatum. Vilket försäkringsbolag bilen är försäkrad i.
Beställde lista på ägarna på min bil nu som fax.. fick dock bara 3 sista och det var väldigt lite info... Men man fick hela personnummret på ägarna :)

/Jimmy
Länk
Jimmy:

Kontakta mig och ge mig reg.nr så kanske jag kan luska lite mer :o)
You´ve got mail...

/Jimmy
Länk
Fixat. Trevlig helg!
kan man skydda reg.nummret på något sätt? typ så de bara syns namnet på ägaren,inte personnummer,gata mm...
är ju inte så kul om man tex har en ferrari och alla uppgifter finns,blir ju snodd innan man hunnit blinka typ

Länk E30 körmaskinen nr.1
Nej det går inte att skydda adressen. Har duråd med en Ferrari kanske du har råd att skaffa en postbox?
Någon som vet hur man får reda på de tidigare ägarna till en bil. Man kan ju bara få reda på de tre sista ägarna hos bilregistret. Det är ju lite trist om det nu är fem tidigare ägare och man bara kan få reda på de tre senaste.....

Mvh Rocky
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
hur svårt är det attt få reda på telenummer om man har namnet på personen? Kolla bara under privatpersoner under gula sidorna.

annars så ring polisen och säg att det står en bil med det och det regnret på den här platsen och jag behöver prata med ägaren... de kopplar dig.

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Det är inte svårt att få reda på vem som äger bilen nu. Det är inte svårt att få reda på adress och telenummer till de tre senaste ägarna. Men om bilen har haft 10 tidigare ägare så går det inte att få reda på ägare 1-7 via bilregistret. Således vet man inte hur många riktiga brukare bilen har haft. Hoppas att det blev lite tydligare nu. :-)

Mvh Rocky
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.