|
|
|
|---|---|
|
Har hämtat hem en 328i E46-98 från Tyskland.Och när jag var och tittade på den indikerade airbag lampan.Killen sa att han kunde ta den till en bmw verkstad och be dom "resetta" detta larm.Mycket riktigt när jag 2veckor senare hämtade bilen var det ingen airbag lampa som var tänd. Men nu har den tänds igen. Kan man göra något åt detta ? | |
|
Skall regbesiktiga bilen den 27maj ,kan detta bli ett problem då ??? Måste jag fixa det innan?? |
|
|
drave: ja sök på:besiktiga bilen med lysande airbags lampa |
|
|
Är det dyrt att fixa detta ?? Man säjer att BMW bara kopplar upp sig mot bilen(med dator) och "nollar" lampan ?? Men om den tänds igen så måste ju något mer vara fel ? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lite olika fel men oftast relaterat till glapp i kablaget under stolarna. Passargerarstolen har en sensormatta som kan ställa till det , håller själv just nu på och meckar lite med den kretsen. vid en normal besiktning tas ingen som helst notis om airbaglampan lyser eller ej. vet ej hur det är vid regbes , men borde vara lika.Skulle en nitisk bes,man få för sig att anmärka på detta vid en nomal bes.så är detta handhavande fel :)). referens Jeppe vår besiktningsinspektör på forumet. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack ska du ha Hasso. Säkte lite i forumet och hittade detta bla.... "Jag hade in min bil för ett litet tag sedan när airbag lampan lyste. Som vanligt så var det kabelstammen till bältessträckaren. Vill man att BMW ska åtgärda detta så kostar det 820 kr, men om man är lite händig så lossar man på stolen och sen löder ihop de två gula kablarna i den lilla kontakten under stolen. Sen så kan man åka till BMW och be dem släcka lampan." detta var på en 5231-96 Men om det nu är sensormattan i stolen som är boven måste ju man kunna "bygla" den. Löser du ditt problem hasso så meddela vad du gjorde. Åker till Belgien igen i morr'n så farsgubben får köra in bilen till regbesiktningen. Jag får väl chansa och hoppas att dom struntar i lampan. |
|
|
Killen i Tyskland har lovat att betala räkningen för att fixa airbag lampan. Vad kan detta kosta ungefär? Felsökning sen ett ev byte av sensormatta eller justering kontakter. Bara så jag kan ge honom en fingervisning? |
|
|
En del säger att man kan lossa batterikablen några sekunder ,därefter kan airbag lampan slockna ???? |
|
|
Skulle vara intressant att veta hur det gick för Hasso och draven med airbaglampan. Har själv fått konstaterat idag att min lampa lyser pga sätesbelastningssensorn. Finns det nåt el-knep man kan applicera, typ "bygling" som draven nämnde eller rent av plocka glödlampan till airbaglampan. Men iofs ... är det inget problem på besiktningen så kan den ju få lysa ... den verkar ju ändå tändas igen efter kort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.