|
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Hejsan, jag har en sak som jag hoppas du kan svara på, Det så att en kompis till mig Har en golf gti med turbo. Han åkte in till besiktingen och först så märkte dom inget, sen så märkte dom turbon, då sa dom det här blir en tvåa. Då åkte han ut och skruvade av ena turbo slangen så all luft släpptes ut i det fria. Sen åkte han in igen och killen tittade under huven och sa turbon är ju kvar , då sa kompisen , den fungerade ju inte och killen såg slangen. han var ute och provkörde i en halvtimme. Sen så sa han ja den fungerar inte, då släpper jag igenom dig. Nu undrar jag går detta att göra på bmw ochså. jag vet att dessa turbo frågor börjar bli dryga. men hoppas på ett bra svar. Leffe |
|
det borde ju gå men det beror ju helt på vem det är man besiktar hos hoppas att det skulle gå Mvh Niclas icq:137785585 Team turbo addicts |
|
| Bara en idiot till besikningsman skulle släppa igenom det med gott samvete. | |
|
vad kan besiktnings mannen säga? vad har han för ursäkt att ta bort den? *undrar bara* själv så tycker jag att eftersom den inte funkar kvittar det väll...men va vet jag.. verkar va smart ide iaf. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
jag vet att det finns folk som lyckats kalla det roterande ljuddämpare och de som dragit en slang från turbon in i bilen och kallat det avgasdriven cuopè-fläkt, men min åsikt är att det är bättre att plocka väck skiten och sätta dit en hemgjord adapter ist för att hålla på och böka, så mkt jobb är det ju inte!! dessutom mår aggregatet inget vidare av att köras utan mottryck, vid fullgas varvar det nog rätt så mkt utan att ha nåt att arbeta mot.............. |
|
|
Om besiktningsmannen inte struntar i sin uppgift, så blir det en 2:a på den "roterande ljuddämparen"! Jag vet att det har funkat förut, för ett par år sedan, för då körde även jag med det "tricket" men sedan så har det kommit lite nya regler och tolkningar för att detta ska förhindras! _____________________________________ Länk |
|
| Får man fråga vad herr brax hade för bil som han körde det tricket på? Mig veterligen så har väl aldrig du haft någon turbobil. | |
svintoleffe |
Jag pratade med killen som gjorde dte där, och han har gjort dte igen. Fungerar inte turbon så tror inte jag att den ändrar på några avgaskrav det är därför, som dom kasnke släpps igenom. Leffe |
|
Bäckis! 240turbo, och det var innan jag flyttade till Avesta/krylbo _____________________________________ Länk |
|
|
Glömde skriva att den var bara en DL i papprena =) _____________________________________ Länk |
|
| Aha.. | |
|
Möjligheten att "koppla bort" turbon för att komma genom en besiktning finns fortfarande kvar. Reglerna på denna punkten är fortfarande under omarbetning och för tillfället mycket otydliga. Teoretiskt sett så skulle det funka att "koppla bort en slang" och på det viset förhindra att laddtrycket höjer motoreffekten, men att göra det under en pågående besiktning skulle i alla fall aldrig jag godkänna. I praktiken får inga större ingrepp göras på motorn utan att genomföra en registreringsbesiktning, en turbo anser jag utgöra en sådan förändring oavsett om den "fungerar" eller inte... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
svintoleffe |
Tack för svaret Leffe |
| Det e dom jävla miljöbögarna som skapat detta problem!!!(ursäkta språket men jag e så jävla sur på dom) Allt som e kul sätter myndighetrna stopp för!! det finns ju inget goare än en turbo konverterad bmw sexa!! | |
cdabox |
jo en kompressor matad =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
svintoleffe |
limmet. jag förstår att du blir arg, jag kan nog tänka mig hur din bil går. Hoppas att det går bra med din bil, jag håller med dig , det finns inget goare än en turbo matad bmw sexa ljumi ljumi. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.