AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
867

Att de tar sig friheten

Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Igås var jag med min far hos en mekaniker, med vår Toyota corolla från 90, den har rullat 22 000 mil och vi skulle fica en lufttrycks kontakt eller nåt liknande, på vägen ut så får vi höra att han känner lite folk i Danmark,(som om det är ämrkvärdigt).
Han frågar oss om vi är intreserade att dra ner bilen till danmark och skruva ner den ca 10 000 mil för den lilla summan 1500 kr! Att det här med skruva bilar skedde så j"vla öppet att jag ingen aning om! Att de tar siog friheten att fråga intill vemsomhelst om man kan skruva dennes bil till fyndpris, som om det är normalt och inget omraliskt bakom det! Jag kan är ung och j"vligt naiv men jag hade INGEN som helst aning om att det var så fruktansvärt lätt och billigt! Så mitt tips till er som ska köpa "ny" bil är att verkligen ta reda på allt som är möjligt, enligt min erfarenhet är det mycket mycket mycket lättare att skruva en bil än vad jag tidigiare trott! För vår bil är inte ens till salu!

Sen har jag en följd fråga! Varför skruvar man bilr i danmark/tysland/belgien och inte Sverige?

Mvh Mohsen
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tyvärr skruvas det bilar i Sverige med!

Länk

De som "hänger" på detta forum är väl knappast förvånade, men vanliga "Svensson" har ofta ingen aning om dylik verksamhet....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Suck...

"Justerar enligt önskemål
Enligt Daniel Benrabah har redan några företag i Kronobergs län hört av sig.
- För vårt företag är det här en affärsmöjlighet. Om en milmätare som exempelvis visar 15 000 mil går sönder kostar det bilföretaget mellan 5 000 och 15 000 kronor att byta ut den milmätaren. Vi kan köpa in begagnade instrument via bilskrotarna och justerar då mätaren enligt kundens önskemål. Vad folk gör med den här tjänsten är inte vårt problem, säger Daniel Benrabah.
Kjell Nilsson, distriktschef för de MRF-anslutna företagen i Kronoberg, ser verksamheten som rent kriminell.
"

Att det kan gå tillsåhär!

Mvh Mohsen
Kan nästan förstå att det är frestande! Att dra tillbaka en mätare på e30 är ungefär lika lätt som att ställa tillbaka en klocka, tyvärr! =/

El
17
El_dolmo
325i -95
Detta har hållit på ett bra tag...kommer ihåg en arbetskamrat som bytade in sin Volvo på en stor och auktoriserad bilfirma i nordöstra skåne den hade vid inlämmningstillfället gått ca16-17000 mil och när han kom förbi och tittade på bilar ett par månader senare hade den på skylten plötsligt gått 2500mil mindre...

Dom finns mitt ibland oss......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.