|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar jag ledsna,jag har bytt caesterstag, bakvagnsbussningar, skivor runt om, oken glider, nedre krängningshämmar stagen bytta. ÄNDÅ, så har jag kraftiga vibbar vid inbromsning, bromsar man väldigt hårt känns det nästan inget. Vid 50 känns det ( nog ) inte Vad ska jag ta mig till?? Hjälp önskas! Blir galen snart........... Häftig motor,häftiga priser...!!! | |
|
När jag hade liknande symptom då var det bromsskivorna fram som hade blivit lite "vinda". Det var nya skivor som blev lite hårt körda direkt UTAN nämnvärd inkörning :) Gick faktiskt till sig alldeles själv efter några månaders inslitning :) Ser att du bytt skivor men kanske du inte heller gjorde någon "regelrätt" inkörning av dessa?Dvs du kanske började dina nya skivors liv med ett par rejäla inbromsningar? Vid min inbromsning då brann "adresslapparna" på skivorna(tog inte bort dem),INTE bra :))) Mvh Janne. |
|
| Är det bara vid inbromsning som du har vibrationer?...Jag har varit med om att nya bromskivor inte varit ok...(varierande tjocklek) känns som pulsering i bromspedalen...Är dina skivor 100% ok..!? | |
|
Skivorna e schjyssta, och jag har kört in dessa som man ska...Känner inte nån "pulsering". Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Det är bara vid inbromsning, ska tillägas. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Har precis samma skit som du.. Jag blir helt j***a galen snart.. det är fruktansvärt irreterande.. detta verkar vara ett vanligt fel... ingen som fått iordning på de? 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
| Det två alternativ! Antingen glapp i framvagn eller skiverna slår.Det finns inget annat att ta på. | |
|
Det kan ju även vara kassa dämpare.............. mvh PH |
|
|
Jag har samma problem, väldigt irriterande! Helrenoverad framvagn med nya casterstag, bussningar mm. nya dämpare runt om och relativt nya bromsar! Jag känner inga pulseringar i pedalen, bara kraftiga vibrationer i hårdare inbromsning från 60 km/h och uppåt i övrigt går den som en dröm efter vägen! ---- Finndiesel - det röda guldet! |
|
|
Som peter hansson sa, kassa dämpare kan orsaka detta problem. Hade likadant på min 535, mest högre farter, det blev värre och jag lämnade in på BMW som konstaterade helt slut dämpare fram. Trots att dämparna var slut kändes inte mycket i stabilitet, men däremot vid inbromsning, vid typ inbromsning på motorvägsavfart. Matthias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.