AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
784

[E38 9.98->] Eftermontering av ACC (radar) till farthållaren?

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att byta upp mig till en E38/740 från 9.98 eller senare i höst. Det finns dock ett tillval som verkar otroligt ovanligt som jag absolut vill ha och det är ACC (Adaptive Crusie Control) dvs radar/avstånds-styrd farthållare.

Har sett att själva radarmodulen finns som reservdel med nr 66 31 6 755 910. Frågan är nu om det är någon som har erfarenhet av att ha gjort denna eftermontering och om det blev bra och det kan rekommenderas och dessutom inte kostade mer än bilen?

Dessutom är det någon som har ACC orginalmonterat på sin och har några erfarenheter att dela med sig av hur väl det funkar i praktiken.

Själv använder jag farthållaren nästan jämt. också i stan och den har räddat körkortet åt mig åtskilliga gånger vid det här laget.

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Är det månne någon som i alla fall har provat en bilutrustad med ACC?

Eller i alla fall funderat på om det kan vara något?

Beskriving på vad det är och hur det funkar här: Länk

Hej!

Visste inte att det fanns som tillval till Bmw, det var väl mercedes som snacka om ett sådant tillbehör för några år sedan sen så vet jag inte hur det gick.

Med tanke på att Pdc kostar en riktig slant att eftermontera så lär detta kosta ruggigt mycket pengar. :)

Mvh/Soki

Hej.
Knalla in till BMW och få pris på vad som behövs för delar och be att få en monteringsanvisning till det,fråga samtidigt vad det kostar att få det eftermonterat.
Dom är oftast hjälpsamma med dessa uppgifter,har själv fått monteringsanvisningar till både bensinvärmaren och svankstödet i felsökningssyfte.

Henrik
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Bläddrade i Teknikens Värld nr4 ´01 där dom testar en 740 med ACC ihop med mecedes och lexus. Funktionen kostade 22KSEK som tillbehör. Noterade att resume-knappen i ratten ser anorlunda ut med denna utrustning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.