|
|
|
|---|---|
|
har hört att man akn köra me mikuni förgasare, vilka ska man ha o vad e de mm på dom? vart får man tag på mikuniförgasare då? o vad ligger dom i för pris? kan man använda dom vid turbokonvertering? går de o trycka igenom dom? eller e dom bara bra för en sugmotor trimmning? mvh erik (O==00==O) 02 rullar fetast | |
Franke |
Om du vill ha tag i förgasare kan du ju alltid kolla med någon mc demontering tex Länk Mvh Danne |
|
Jag tror att en rallyåkar häromkring hade en Audi S2 med just Mikuni som han tryckte igenom. Men jag är inte helt säker... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Går alldelens utmärkt att trycka genom Mikuni. Gurun därvidlag heter Erik Marklund och driver en firma som turboladdar hojar (McXpress). Det han inte vet i ämnet är inte värt att veta. Han finns på 0911-20 20 05. Kiip Spiiding! |
|
|
OK tackar så mycke mvh erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Jag har en förgasarbrygga till salu som sitter original på en Yamaha R1. Dom går finfint att ladda igenom....har gjort det själv. Skicka mail om det är intressant! |
|
|
är inte intresserad än, men de kommer nog (funderar på o skaffa mej en bil först) men om du har en 02:a som du vill bli av me så kan du ju maila mej. mvh erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Skulle det vara bättre eller billigare med mc-förgasare än webrar? Låter lite smått på en bilmotor. |
|
| Dom räcker utan vidare till strax över 300hk iaf. Jag vet inte vad gränsen går någonstans. | |
| vet en folka med mikuni gasare (tror det var 44:or) som har 565 bromsade! var enligt vad jag hört en hel del pyssel i marklunds bänk innan det stämde!! | |
|
Med överladdning verkar det inte finnas några begränsningar. Men det är inte tvärenkelt att få till bestyckningen dock. Ska ni trycka genom MC gasare ska ni använda vacuumstyrda gasare (standard på de flesta hojar) för bästa resultat. Tvångsstyrda sitter fint på sugmotorer. Allt enligt ovan nämnde guru, Marklund (McXpress). Och - ja, MC gasare är överlägsna Weber o.dyl. Kiip Spiiding! |
|
|
vad ligger dom i för pris / diameter? mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
| En fråga. Räcker det med en förgasare att trycka igenom på en 2liters motor eller ska man ha flera? Storlek?måste man hålla på att bestycka om dem också eller räcker det att skruva lite på dem? | |
| 2000:- ska jag ha för min förgasarbrygga till R1 (fyra förgasare). Den är klar att ladda med turbo! | |
|
En gasare per cylinder. Storleken spelar mindre fiol vid överladdning, men kanske inte allt för långt under 40mm. För att bestycka måste man byta grejer i dem, precis som alla andra förgasare. Ska man överladda måste man även se till att trycksätta flottörhuset (precis som alla andra förgasare...). Kiip Spiiding! |
|
| Jaha. När man trycksätter flottörhuset är det bara att borra ett hål där typ, och sen dra ett litet rör från tryckröret till alla fyra förgasare? Eller hur gör man? | |
|
Enklast är att koppla laddtryck till avluftningen. Ska du borra egna anslutningar så bör du se till att borra ovanför flottörnivån, annars blir det inte bra... Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.