AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
483

633 i Kristianstad

To
31
Tony R
633csi-77
320iT -99
Eftersom jag sett en del text om denna 633csi -77 här, vill jag bara meddela att den nu är såld.
Körde upp den till Sthlm i onsdags och noterade att jag snittat under litern till Sthlm! Visserligen var de första 25 milen lugna med idogt lyssnande efter ev konstiga ljud samt sneglande på temp-mätaren. Efter det blåste jag på ganska bra utan överdrift eftersom bilen ska få en genomgång - konstaterade att den rullat ca 800 mil sedan 1990. Noterbart också att den drar något mindre olja än vad instruktionsboken anger.
Bilen ser i princip rostfri ut, men det finns en del att göra under och i motorrummet. Mao vintersäsongen i garaget är räddad.
Sen är det ju så att allt är till salu om pengarna är dom rätta!

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Stort Grattis!

Hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och lägger upp bilder på den i galleriet :-)

/Fredrik
ant
Jaha så det var du som köpte den..
Jag vet åtminstone en här som var så var så sugen på att köpa den..
Jag har hört att den var i väldigt fint skick, så jag passar på att säga grattis!

Och bilder vill vi ha, för bilderna på försäljarens hemsida var väl lite missvisande i nyansen på lacken??

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jasså det var du din jäkel som köpte den ;-) Bara att gratulera!

Har haft ögonen på den bilen i snart ett år men inte haft finanserna/garageplats/tid. Nu i veckan var jag däremot på väg att lyckats övertala min far att gå in som delägare/finansiär, men då var den ju redan såld. Murphys lag, men jag vill gratulera till en UNDERBAR bil. Hoppas du vårdar den så ömt som den förtjänar.

Vad ska göras under huven?

Ser fram emot bilderna :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
To
31
Tony R
633csi-77
320iT -99
Tack-tack!
Jo, bilder kommer om ett par dagar, är lite förvånad över att det gick att hitta en 77:a i så pass bra skick.
Färgen på annonsen i "bytbil.com" såg rätt sunkig ut, hoppas jag lyckas ta mer rättvisa bilder.
Mvh Tony

To
31
Tony R
633csi-77
320iT -99
nofx16 - jag får väl vara glad att jag lyckades kapa åt mig bilen i tid!
Det finns lite rost att pula med i vinter, även om jag tycker att det är påfallande lite för att vara en 77:a.
Det fanns även ett rostprotokoll från Dinol i Kristianstad från i år, så jag slipper leta själv!
T

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tony R,

Jo det var ganska lustigt för det var precis i tisdags/onsdags som jag mailade en rad slutgiltiga frågor till E&M, inför att eventuellt provköra nu i helgen. Nu sparade jag en resa till krstd iaf :P

Jag läste i senaste Teknikens Värld om en Motordialys - invändig rengörning av motorn. Skulle kosta runt 1000:- och göras i samband med oljebyte. Metoden skulle enligt deras test fungera mycket bra! Det kanske kan vara något att överväga, då bilen inte körts speciellt mycket på ett tag vilket kan borga för invärtes beläggningar....

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
grattis till köpet! jag har oxå gått inne hos E&M och sneglat på bilen ett flertal gånger...har dock inte haft pengarna, + att en sån kärra skall endast användas för sommarbruk (tycker jag) och jag hade inte haft råd med en bil till :/

hoppas att du får mycket glädje av den !

BMW, Bayerische Motoren Werke
To
31
Tony R
633csi-77
320iT -99
nofx16
Ska kolla lite angående dialys, men annars ligger ett par täta oljebyten i planeringen.
Fimms det intresse av att trycka på för att starta ett forum för 600-serien?
Mvh Tony

chrille70
Grattis Tony, fin bil.

En nästan lika dan bil finns i Skurup, Skåne. En sv-såld 633 csi -77 som ser riktigt fin ut.

Länk
Länk
Länk
Länk

(Hur tusan gör man förresten när man länkar till bytbil.com, det går ju inte att högerklicka nån stans...?)

Mvh /Chrille

chrille70:

Man kan "tipsa en vän", tex sig själv, då får man länken på mail

Länk
Eller höger klicka i listan innan du öppnar anonsen
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Grattis till bilen Tony! Lycka till med den. Jag bor granne med E&M och hade kollat på bilen ganska många gånger men samma för mig : brist på garageplats/tid. Var var den rosten ngnstans?, jag såg då ingenting. iofs letade/kollade jag inte till 100% iom jag visste att jag inte kunde köpa den.

/// Bavarian Motor Works \\\
chrille70
Astroboy, Gasar-Magnus>>>Vielen dank

/Chrille

To
31
Tony R
633csi-77
320iT -99
Det värmer med alla gratulationer - Tack igen!

Den i Skurup ser fin ut, men jag åkte inte och tittade på den pga priset och att den gått 2000 mil mer.

Frasse - Det finns rost, inte mycket synlig men innerflyglarna och under batteriet mm, det var bra med protokollet från TK Dinol, det gör att jag slipper leta själv utan kan gå direkt på "rödbettan". Den är även bättrad på ett par ställen, men det är knappt synbart så förhoppningsvis är det proffs som gjort det.
Tror faktiskt att det är svårt att hitta en 77a i så pass bra skick även om jag säkert kommer åka på en del bakslag.
Mvh T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.