AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
748

M3 3.2 vs. M3 3.2 = ??

Har en M3a, -98, med superchip + sportfilter. Blev dock idag rejält blåst av en annan 3.2a..( kunde lite senare notera de rundade njurarna, samt sidoblinkers modell mindre, dvs -97+) Han var viserligen ensam, jag hade två passagerare + full tank, men kan vikten verkligen vara så avgörande, jag kunde inte hänga med... han hade iofs 3" och max 235or bak, har själv 255, men ändå...Tacksam för hjälp att slippa bli dragen av blyfotade 18-åringar igen...

Philip
Två passagerare, full tank och lite tyngre fälgar borde ge en viktökning på drygt 200 kilo (beroende på hur tunga dina passagerare var). Som jämförelse kan man titta på 3-serien och 5-serien. Med samma motor skiljer det ungefär 100 kilo i vikt och en sekund i acceleration från 0-100. 200 kilo handikapp i en M3:a borde alltså spela en viss roll.
Känns bra att höra. tänkte att det inte skulle spela så stor roll med över 33o hk och 355Nm men du har nog rätt. Tack, MVH

Philip
Frantzen
dom brukar väl säga att 300kg i viktskillnad är ungefär som 30hk i kraftskillnad, å det är en del iaf det, hade vart än värre om man åkt volvo, då blire väl som å jämföra en valmet med en trägårdstraktor

turbo är en rolig uppfinning
Hej
Har du en silverfärgad M3? Var det i Lördags? Det kanske var jag..

HB //Bruno, 37 År =D

Nix, Estorilblå.. på 222an, sen vidare mot ingarö... den som körde om mig var avusblå tror jag.. föraren såg riktigt ung ut, har förm kört här ute på landet sen han var tolv.... : )

Philip
ma
119
maol
BMW M2
Tja Philip

Jag bor också ute på ingarö men jag har en dakargul m3:a
Jag har nog sett dig på statoil i brunn. Vilken årsmodell? Har du sett M3an jag nämde i första inlägget ??? Var bor du?, jag bor på Östernäs, mot eknäs brygga, sen mot skenora. Vi kanske ses på statoil??

Philip
ma
119
maol
BMW M2
Jag bor på Östergårdsvägen längst ut vid vattnet.
(Fort sätter vidare vid eknäs-brygga)..
Jag har bara sett en blå med Hamann fälgar. Körde om en M5 idag på väg till jobbet det kanske var du.
Jag har en 94:a, den är modifierad av Schattling i Tyskland.

Mattias
Nej det var nog inte jag, M5an står i väntan på försäljning. Är du bosatt här ute eller är du sommarboende.... jag bor delvis hos mina föräldrar i stan, delvis själv här ute(det är syrrans hus)...
Vet du om det finn några fler M3 ägare här ute ??

Philip
ma
119
maol
BMW M2
Jag bor här ute året om.
Jag har ingen koll på om det fins flera M3:or här ute.

Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.