AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
505

skinn inte bara skinn?

Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Hallåj alla bmw-tok!
Har hört (eller läst) någonstans att det ska finnas (i varje fall på e34:ans tid) olika skinnklädslar att välja på. "Vanligt" skinn och buffelskinn. Stämmer detta? Han jag köpte min 535:a av pratade om att det var buffelskinn. Någon har kanske svar på detta.
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
det stämmer att det finns buffelskinn...

svenne540
Japp. Till E34 fanns buffelskinnet bara antracitfärgat och man kan ganska lätt se på strukturen om det är buffelskinn. Det ser betydligt mer naturligt ut än vanliga skinnet till E34. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men lite matt kanske man skulle kunna säga.
Buffelskinn ser mer "fluffigt" ut, vanligt ser lite mer plastigt ut om jag inte blandar ihop de olika skinnklädslarna.

Mvh/Soki

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Japp det stämmer. Buffellädret ser mera "ärrigt" ut och är matt som dem säger. Jag har "Standard" läder i min 525i -90 och det ser ut som plast om man jämför med Pappas 525TDS Touring -96 (E34) som har buffelläder. Men, buffellädret är lite tunnare och därmed känsligare för vassa saker. Standard lädret klarar sig lite bättre. Men jag tycker att buffelläder är mycket snyggare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.