|
|
|
|---|---|
|
Hej Har länge funderat på att sälja min Audi och skaffa mig en 330.Tänkte åka ner till Tyskland och köpa en eftersom jag vill ha den nära nog fullutrustad (om en bil någonsin kan bli det?) med m-paket, skinn och navi och det kryllar inte av sådana i Sverige. Jag siktar på en -02 med ca 1000 mil på mätaren, främst för att den ju har 2 års garanti vilket känns tryggare. Nu till mina frågor. Vad ska jag se upp med? Vilken växellåda, vanlig, smg eller steptronic? Har provat vanlig och steptronic och gillar faktiskt steptronicen bäst. Har läst en del neagativt om smg-lådan men har inte provat??? Skulle också vilja ha monterat bluetoothkitet i efterhand, är det möjligt till rimlig kostnad. Dessutom hur är prutmånen i Tyskland? Tacksam för tips och erfarenheter om allt som har med 330:an att göra. | |
|
Klokt att du inte verkar tro att du ska spara några pengar på att köpa i tyskland. Jag jämförde mycket priser mellan tyskland och sverige och fann att det just inte skiljde särskilt mycket. Du kanske ska satsa på att köpa en privat i Sverige? Det finns ofta rätt bra prutmån eftersom det inte är lätt att sälja en bil för 250-300000 privat. Sen är det ju ganska skönt att ha en svensksåld när du en gång ska sälja bilen. Mest för att slippa övertyga köparen att det är en ärlig bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.