AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
699

Solarplexius toning till e34. Inte stabilt.

Tjenare.

Jag fick idag hem mina plexiskivor från www.solarplexius.com.
Jag började montera och först hade jag svårt att få skivan över, och in under takinredningen. När jag fick det så satt den fast, men den hade liksom inte kontakt med hela rutan. Jag fick sätta gamla trasor mellan nederkanten och hatthyllan för att den skulle bli lite bättre. Jag gav upp efter mellan 1-2 timmars jobb.

Jag kollade på följesedeln. Där stod det att det va till en 5D = 5 dörrars? Jag har väl inte 5 dörrars om jag har sedan (jag beställde till sedan också)? Sen så stog det att det kostade 1190 kr eller nått, fast jag i själva verket betalade 750 kr. Men jag fick ju rätt antal plexiskivor. Det kan väl inte vara så att en touring och en sedanruta är så lika varandra att jag skulle få dit min så bra med några små fel? Jag fick också en liten lapp med i påsen där sidoplexiklämmorna låg. Där stod dom uppgifter jag lämnade på hemsidan när jag beställde dvs till en sedan med 3 rutor. Så jag vet inte vad som är fel.

Vore tacksam för tips och svar! Och inte typ: proffstona, lämna in, osv. Bara ni som har erfarenheter av detta tack!

Mvh Johan
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
har nog blivit fel kontakta dem och mät de skivorna du fått !!!

Mvh/ Daniel

Länk
so
46
soya
540 touring-95
Är det till en touring så är det utskuret för torkaren
det hadde ja till min 525tds.
Nej så är det ju inte.
Men hade din skiva kontakt helt med rutan?
so
46
soya
540 touring-95
Den hängde ner lite på mitten men det syndes knappast
utifrån
Deliq
Jag monterade solarplexius på min e46touring för inte länge sedan, passformen var klockren. På sidorutorna (längst bak och de små på bakdörrarna) behövde jag inte använda de medföljande listerna, det blev bra ändå. Däremot till bakrutan kapade jag listerna i kortare bitar och fördelade ut.
Jag blev mycket nöjd...

M V H // Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.