|
|
|
|---|---|
kingkuno |
Hej undrar var skruvarna sitter och om det är nåt man gör på en eftermiddag?? BMW rules |
| Innanför innerskärmen, kofångaren fram och under huven. För mig tog det ungefär 1 timme, det är inte så svårt... Blir snyggare om man ska lacka den efter, skarven vid lysena kan vara lurig att få till! | |
| Som johankihl säger,det är ganska enkelt..minns jag ej fel så var det 8mm nyckel till alla skruvar (i alla fall på min e30) | |
AIex |
Du får lös en framskämr på en halvtimma om du vet vart skruvarna sitter och har rätta verktyg! Mvh/Alex |
|
Hej Jag undrar hör man byter glödlampa i en 320 -89 Nån som har tips ? |
|
|
Passande ämne! Ska byta eller prova så att piratskärmarna passar innan lack imorgon. Måste man demontera stötfångaren för att få loss framskärmen och montera en ny? |
|
|
vilken glödlampa?? Strålkastare eller?? BmwBasti |
|
| Stavros-nej,du behöver inte demontera stötfångaren.... | |
gangsta_toth |
Finns det någon som orkar maila ett steg-för-steg-lista om hur man demonterar framskärmen? Det hade varit skit-schysst. Desto bättre om man hade slängt upp det blan gör-det-själv-grejerna. |
|
Skruvarna sitter fram under kofångaren, vid lysen, under motorhuven, inne i hjulhuset mot dörren och i tröskellådan. Om du sätter nya skärmar (eller tillbaka med de gamla) lönar det sig att ha huven kvar på bilen orörd så är det enklare att få skärmarna inpassade efteråt. Man hamnar att ställa i dem pånytt så att springorna mellan dörr och huv blir jämna. Bee My Wheels |
|
gangsta_toth |
Att en kille jag känner körde Merca E55 "cabbe" när han var i sitt hemland. Jag har svårt att tro att det är sant... |
gangsta_toth |
Aj, sorry.. Det blev fel tråd... *skäms* |
|
Gangsta_toth-Om du lossar innerskärmen,så ser du att du har 2 skruvar mot dörren,alltså du kommer åt från hjulhuset. Sedan har du en (har jag för mej) mot strålkastarna,du kommer åt den också från hjulhuset.... Sedan har du alla skruvar som du ser när du öppnar motorhuven. Har du rätta verktyg,är detta gjort på 30 min... |
|
| En skruv i tröskel-lådan också,den sitter utvändigt längst ner.... | |
gangsta_toth |
Tackar så mycket för hjälpen. Får hoppas att skärmen inte löses upp i mina händer... ;) Får väl se till att få den nya målad. Är det något klydd med innerskärmen? Har inte bilen hemma, så jag kan inte bara kliva ut o kolla. Tack på förhand. |
| öööh,vad mena du med klydd?? | |
gangsta_toth |
Öhm, ojsan... Ni får ursäkta min skånska. Med klydd menar jag problem, men av det mindre slaget. Bekymmer liksom. |
| Ok...nej,det ska ej vara problem med inneskärmen,sitter med små skruvar lite här & där..kan ju vara en fördel & rengöra skruvarna från tex. underredsmassa så du ej rundar skallen på dom...tror det var 8mm hylsa/nyckel....Lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.