AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
778

Få hjälp av säljare via "säljes för kunds räknings"-metoden...

Ja, en komplicerad rubrik men jag tror ni förstår vad jag menar. Ska byta bil o tycker jag får för lite när jag ska byta in den, är det någon som vet om bmw-auktoriserade handlare brukar va positivt inställda på att ställa ut ens bil i deras försäljningshall a la modellen "säljes för kunds räkning" ? Vad är för- och nackdelar med detta och vad brukar företagen ta för denna tjänst ?

Är det nån här som är sugen på en 320i av 99-årsmodell så är det bara att säga till ;) O ja, jag vet att jag kan lägga upp en annons på bmwbörsen också.
Jag har sålt en del bilar genom Bilformedlingen.com. Det har alltid varit väldigt smidigt och bra.
Det har ju alltid en drös BMW till salu. Nu tar de en slant för jobbet men man får räkna ut vad man får i handen efter avslutad affär. Du behöver ju inte ha bilen ståendes där, även om det är det bästa. De ringer dig när de har en intressent på bilen bara.
Har kollat lite på deras hemsida, det verkar ju bra, för som jag fattar det tar dem alla kontakter med kunden, även när bilen är såld och står för garanti o så ? Hur mycket tar dem för besväret på ett ungefär ?
En av anledningarna till att många större bilhandlare inte är så pigga på att sälja bilar "för kunds räkning" är att de blir tvunga att lämna garanti på bilen

/T.P.
Länk
Såg nu att bilförmedlingen tar 10.000 + 3% av försäljningspriset för en bil i den prisklassen som min bil befinner sig i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.