|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hej! Beställde utdrag från munchen och har fått svar nu. Vad jag undrar är varför allt inte står med? Att steptronic inte står med kan ju bero på att det enbart fanns det (98 540IAT) men t.ex elinställbar ratt med minne förstår jag inte varför den är med. Det verkar konstigt om man skulle få för sig att enbart eftermontera den och inget annat. Dessutom står ej ABS, ASC osv ej med men det kan kanske vara av samma anledning som för step. att det är standard och då finns det ej med? "Snälla! Bromsa!" |
|
Min teori är att det bara finns optionskoder för den utrustning som kan beställas från fabriks, inte standardutrustning eller eftermonterad utrustning. Elinställd ratt kan man (tror jag) inte beställa separat utan följer med komfortstolarna. I min servicebok har jag en optionlista, har du också det? Någon skillnad mellan utdraget och serviceboken? -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Jag gjorde samma sak och upptäckte också att det saknas en del koder, bla utökad skinnklädsel och att det är nappa-skinn m.m.... Det kanske går att beställa en light-version av listan och en full-version, vad vet jag. ;) | |
|
Beställde också nyligen en utrustningslista och tyckte också att den var lite "kort". Jag har iof med Steptronic (202) och DSC (210) under Option standard. Däremot så finns det inga koder för klädsel. Jag har nappa-skinnklädsel och även utökad (tror jag?) men inget alls om detta bland koderna. Är det någon som beställt en utrustningslista och fått med info om färg på bilen, typ av klädsel, färg på klädsel? _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Är det ingen som beställt utrustningslista och fått med information om färg på bil och klädsel samt typ av klädsel? Är det någon som vet vad följande kod innebär i praktiken? 940 Special request equipment _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag ringde till BMW Sweden och frågade om det fanns "olika" listor men nej. Det man får är det som finns. Konstigt tycker jag! Då jag har elratt men den syns inte på listan. :) "Snälla! Bromsa!" |
|
Jag tror att det ingår i kod 459, dvs har du elstolar med minne så ingår elinställbar ratt. Tror inte att du kan få elinställbar ratt till manuella stolar men det är bara en gissning. _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.