AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
768

Kod-problem....

Bi
13
Bissmark
Alpina B3 3,0
Kör en 3-serie B3 3,0 Alpina -94.
Har problem med stereon.
Har en orginalstereo med radio/bandare.
Det verkar som om den har "hängt" sig.
Alla indikeringar är tända i displayen, från vänster till höger står följande.
"9", "II", "RDS", "LD" och till sist "TP".
Problemet ligger i att jag inte kan få in några stationer på radion, det verkar som om den inte hittar någon radiostation. Det är märkligt eftersom jag befinner mig mitt inne i en stad.
Min fråga är, finns det något sätt att "nollställa" stereon, så att man får knappa in koden igen. Mest bara för att bli av med mitt lilla problem.

Bi
13
Bissmark
Alpina B3 3,0
Har nu pratat med en handlare och kommit fram till att det är BMW:s budgetvariant av stereo.
Det är tydligen bara att hiva den på tippen och skaffa sig en ny...
Så får det bli
argh!.. jag har ingen budget variant av stereo i min.. men min har samma symptom som din.. kom ni fram till nåt?

- Fanatisk bmwpower besökare -

Min bil: Länk
Borde bara vara att lossa batterikabeln några minuter och koppla in igen, vilket bootar om det mesta i bilen. Om stereon har kodlås så kommer den att begära kod efter att strömmen kopplas på igen.

FP
Bi
13
Bissmark
Alpina B3 3,0
Det var som jag skrev tidigare, tippen som gällde för den. Tydligen var det någon krets på något kretskort som hade brännt. Varför lägga ner massa pengar på en bandare som inte är värd 2 gamla tyska mark?? Hiva den på tippen och skaffa en ny. Det gjorde i alla fall jag
Jag hade ju dessa problem.. tog bort batterikablarna i 15 minuter och sen va allt bra igen. Jag har kod dock.. men den frågade inte efter den denna gång?! Men bra blev det =)

- Fanatisk bmwpower besökare -

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.