|
|
|
|---|---|
| Troligtvis kommer jag att köpa BMW av privatperson i Tyskland. Jag har fått honom att gå med på att jag lånar hans plåtar hem till Sverige. Sedan skickar jag tillbaka dom. Men sen ? Kan han avregga bilen i Tyskland med endast plåtarna och ingen bil ? Jag sitter ju på "Briefet" då. Jag har en bil i Sverige som inte ens har exportplåtar. Blir trailer till Bilprovningen. Vad säger Bilprovningen när man kommer med en bil utan plåtar? Hur brukar ni garvade importrävar göra ?? | |
|
Hej! Du får ett papper från bilprovningen där det står att dem har brevet i behåll eller nåt sån't, det är väldigt viktigt att du kräver detta pappret. Dem måste skriva det på tyska och intyga att dem har brevet, sen skickar du med pappret med skyltarna till säljaren så har han inga problem med att avregistrera bilen i t-land. Stephan De som använder säkerhetsbälten lever längre! - i snitt 35 sekunder.... |
|
|
Inga probbs att rulla in bilen utan plåtar. Bilprovningen ger blanka f*n i vad du har för skyltar, de intresserar sig endast av chassienummer. Dock finns ju intresse hos konstapeln att haffa dig om du glider runt utan plåtar.(och inte försäkrat det) Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Är det verkligen bilprovningen som skriver detta intyg som jag sedan skickar ner till tysken ? Tur att tysken inte känner till vad det är för kö för en regbesiktning i Svedala, typ 1,5 månad eller så... |
|
|
Har aldrig varit med om att bilprovning har skrivit det intyg som det pratas om. De gånger jag har lånat deras skyltar så har det bara varit att skicka ner dem när jag kommit hem. /T.P. Länk |
|
|
Hur är det nu , räcker det med att man skickar ner skyltarna man lånat av säljaren ??? Billy B-10 Länk |
|
|
Jag har kört hem två bilar med tyska skyltar på. Båda gångerna så postade jag skyltarna direkt vid hemkomsten så att den tyske ägaren skulle kunna avregistrera fordonen i tyskland. Det viktigaste är nog att man har alla papper klara från tyskland när man åker till bilprovningen, och jag har aldrig hört talas om att man måste bifoga någon form av dokument med skyltarna. Det enda jag råkat ut för var en nyfiken besiktningsman som undrade varför jag stod på deras parkering utan skyltar en dag när dom inte hade några reg-besiktningar inbokade. Tjugo minuter senare rullade jag ur deras hall med en reg-besiktigad bil. (Kanon att känna någon som äger en verkstad, med stående besiktningstid). Dokumentation är viktigt, och underlättar alltid vid införandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.