|
|
|
|---|---|
|
Hur är lådorna egentligen? Växlar de mjuk och skönt? Funderar på att köpa en 325 -93 -> -95. Går det bra med automat i denna bil. Är alla 5-växlad till dessa eller? Har sökt men inte fått fram nått matnyttigt. Delge gärna alla erfarenheter!! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
Hej. jag har en 325coupe med automatlåda. Hur skön som helst e den. växlar hur mjukt o skönt som helst.men d e kanske från bil till bil och så.. hur lådan e skött o hur man kört.. Min är 5-växlad iaf.. vet ej ifall alla e det.. lycka till!! mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Tack Tack. Hoppas på att hitta en snart. Man har ju abstinens. Var ju 3 veckor sen man sålda förra bimmern! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
hittar jag rätt m3a så e kanske min till salu ;) ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Lite långt att åka till skåne kanske. Annars så :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Spookshow: Automatlådorna som sitter i bmw är enligt mig, helt perfekta. Växlingarna går väldigt mjukt, man märker knappt växlingarna. Jag har en 325 e36 -93:a med 5 steg sautomatlåda, jag tycker att dem är sega ettan till tvåan, just där vinner man inga rödljusrace, men att varva tvåan upp till 110-115km/h är inga problem. Jag skulle säga att det sitter 2 stycken kickdowns på min bil. trampas gaspedalen ner precis innan man trycker ner kickdownen så växlar bilen automatiskt ner en växel, och acc. iväg, trycker du ner gaspedalen ända ner i botten så växlar den ner 2 växlar, (självklart om motorvarvet ligger inom grändvärdet för rött) Denna blixtsnabba acceleration är enligt mig, väldigt svår att slå. Nackdelar då? Jag tycker att den drar mkt soppa stadskörning... ibland saknar jag att få peta i växlarna själv... (-; "Det kostar att ligga på topp..." |
|
|
Låter väldigt bra rawsezx! Har precis slagit till på en 325:a med automat. Vi får se hur den går när jag får den. Tack för svaren alla! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Kom på att en fråga kvarstår är det 5-växlad som standard på dessa automatlådor? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
om det är 3 körprogram, Sport, Ekonomi och snöflinga så är det definitivt en 5 växlad låda vet inte hur det är med dem adaptiva lådorna till e36, f.ö så kom väl den adaptiva lådan till e36 94-95 om jag inte minns fel. // Kalle |
|
|
Ok. Tack. Visste inte ens att e36 hade de adaptiva lådorna så det har jag ingen aning om när de kom. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Vad är det för automatlådor i E36 320, ZF eller? SnowRider |
|
|
i min 325:a så sitter det en ZF låda, borde vara något liknande i en 320 --------------------------------- [ Länk ] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.