|
|
|
|---|---|
|
Va borde man ge för en sådan bil? Såg en på bytbil, verkar lite dyr, va tror ni att den är värd? Import -98 tror jag Länk | |
BeeMWe playboy |
Den e värd 50-55 om inte mindre. Den blir dock såld för mer. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
BeeMWe playboy, vad bilen säljs för är precis vad den är värd med den exponering som getts.... Simon |
|
BeeMWe playboy |
Det är vad du tror :P Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
BeeMWe playboy, kanske inte skulle skada att läsa lite nationalekonomi speciellt avsnittet om tillgång och efterfrågan. Simon |
|
|
Marknadsvärde är inte det enda värde som bör beaktas, inte ens i nationalekonomi. Senast IT-bubblan borde lärt oss någonting. Om man ser på kostnaden för att köpa och äga en äldre M-bil t.ex. så är marknadsvärdet för högt ur alla sätt att se på det utom rent emotionella. /göran |
|
BeeMWe playboy |
simon precis, det finns ofantligt mycket 325 till salu. Och jag skulle inte betala mer än 55 för en import som antagligen gått dubbelt så mycket Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
BeeMWe playboy |
dock får man köra lite mer pengar in pga att det e en bilfirma som säljer. Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
Göran, du slog huvudet på spiken själv, att priserna är för höga ur alla aspekter utom de emotionella ger inte enn helhetsbild utan den marginella betalningsviljan är hög precis av den anledningen att den tilltalar många. Simon |
|
|
en objektiv bedömning ska väga in bruksvärde och värdeminskning. Bara att att begreppet övervärderad finns tyder på att marknaden inte är perfekt. För att ta exempel från pojkbilsvärlden: Man kan köpa en Ford Sierra V6:a som är en sportig bil med mycket krut och bra väghållning från slutet av 80-talet för 7 lapp. En 325 av samma årmodell är mycket dyrare och sällan i bättre skick. Marknadsvärde är ett värde men inte det enda värdet. /göran |
|
|
Nix, det finns så kallade marknadsmisslyckanden, dvs informationen för den som ska fatta beslut om ett inköp är inte perfekt. Dock blir priset alltid det som betalas för varan vid en given exponering. Exponeringen är unik för varje tillfälle. I marknadsvärdet räknas naturligtvis in ett emotionellt värde om det finns något sådant. Simon |
|
|
Hej. Ca 60.000:- skulle jag ge om den har AC. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
BeeMWe playboy |
bumå3r fått tag i en 318 ser jag ;) Hur många kilo rost e det på den hehe? Teknikens värld 1974 Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil. (M)irc Dalnet #bmwpower |
|
BeeMWe: Jepps. Faktiskt inte så mkt rost. Ser kanon ut underifrån. Rost i skärmkanter, men det får man räkna med. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Fan va dryg han är den där Simonen! Hur många poäng Nationalekonomi har du? Mr C |
|
|
Mr C, är det att vara dryg när man hävdar sin åsikt? Förvirrad över ditt påhopp. Simon |
|
|
Tycker bara att diskussionen har en onödigt hög akademiskt nivå för detta forum. Det blev helt enkelt för många nationalekonomiska floskler för min smak men jag gillar dig ändå. :-) Mr C |
|
|
Ok, jag behöver använda mig av dessa ord tyvärr för att inläggen inte ska bli alltför långa. Är det något ord som du undrar över tveka inte att fråga! Simon |
|
|
Simon Håller med dig till fullo, kör hårt!! Markus: Pris för 325:a om den är i fint skick 60-70, annars mindre. Var iskall, det går femton på dussinet av denna sort. |
|
|
Tack Stoffe! Simon |
|
|
Kommer in lite sent i diskusionen... men min åsikt om priset på denna bil, är att priset är rätt. Då menar jag inte huruvida man får mycket eller lite bil för pengarna, utan vad folk är villiga att betala för en sådan bil. En cupé med läder och så lite mil, blir nog ganska enkelt såld för 80-90'. Fick själv 68' för min 92 sedan med 19700 mil. Och av någon anledning är cupén mycket dyrare än sedan. //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.