AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
900

Teflon (PTFE) behandling i motorn

Hej!

Någon som har haft i detta i sin motor!

Köpte nyss Optimum treatment's ptfe skydd i motorn, är det bra?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Inget teflonmedel är bra i motorn!

Försök lämna tillbaka skiten och få pengarna tillbaka i stället.

Vill du vara snäll mot din motor, ge den ett extra oljebyte med bra olja i stället!

Här är lite detaljer bakom en del av alla de argument man kan finna mot att använda sig av bland annat Teflon i motoroljan:
Länk
Länk

Mvh
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om det vore så bra som de gör gällande (reklam etc), varför görs inga såna behandlingar direkt av biltillverkarna? Varför har inte stora de stora oljebolagen satsat på detta? Var finns dokumentation att det verkligen fungerar (oberoende tester)?

Min åsikt..
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Tjena Molte din gamla 730ia -93 går kanon och jag vårdar den ömt. Sålde Lincoln igår så nu blir det Bmw åka för hela slanten. Du hade väl inte i nån teflon i 730 V8 ?.
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Jag renoverade och behandlade en M10 motor med Slick50,för ett antal år sen..Körde 15 000 mil med den innan jag sålde bilen.Jag hade inte något problem med den och som jag upplevde det så känndes motor gången mycket lätt och tempen i motorn blev lite lägre än den var innan renoveringen och behandlingen...Bra eller dåligt ?? Vet ej vad jag ska säga,men jag var iaf nöjd med resultatet..

hjorten
Husse: Det var skönt att höra...ingen teflon i 730..av mig iaf..det hade nog inte förre ägaren heller!
Saknar bilen..sämsta bil affär jag gjort var att sälja den.
var och kollade på lite andra E32 or men det fick bli en E36 coupé och en Mazda 323 som "familje bil"...den går billigt iaf mer är det inte...

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag har nu kollat över det mesta service mässigt på 730. Bytt all olja i automaten (smutsig) + satt fast de klassiska lösa bultarna till oljepumpen, en låg i tråget samt justerat kejan för pumpen från ca 3cm slack till normala 8mm. Det som ligger på nu som jobb är att innanmätet i katalisatorena skrammlar lite under acceleration runt 1700-2000 rpm men det kan man leva med eller att jag fixar till kattarna på nåt sätt. Ok en fin bil är det ju och jag är nöjd. Hade du en 525 mellan 730 och 325 ?.
Husse: Japp det stämmer att jag hade en 525 mellan den nuvarande bilen!
Skall polera bilen till helgen tänkte jag med sonax proffs grejer samt byta oljan i motorn så är den ok, automat oljan har jag också bytt på min 325 så den växlar mkt fint!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.