|
|
|
|---|---|
| Många har nu skrivit och berättat över den besvikelse de upplevt att köra en M-modell, förväntningarna motsvarades inte. Från 535 till M5-94 var steget otroligt. 535:an hör väl inte till de långsamma på vägen, men jämfört med M5:an är den som en liten Polo. Jag kan verkligen inte förstå att det finns utrymme för besvikelse, upplevelsen att köra en M5 motvarar i alla fall mina förväntningar med råge. Det finns bara en kommentar, nämligen den förhållandevis låga utväxlingen på femman. Jag saknar en sjätte växel i alla fall på långa autobahnturer. Det är väl orealistiskt att konvertare till 6-växlad låda med tillhörande ut-växling, men är det någon som har en ide vad det skulle kosta? Passar kardanaxeln eller måste den också bytas? Bilen var nyservad när jag köpte den. Oljan är Castrol SLX 0W-30. Det tycker jag verkar tunnt. Jag har sett tidigare rekommendationer på 10W-60. Skall jag byta till denna? | |
| grattis till ditt val av bil... hur ska du nu kunna köra något annat i samma prisklass å bli nöjd!!!! mmmmmmmmmmmmmmm | |
| ang castrol 0-30slx passar bra i sverige men vid lite hårdare körning är castrol tws10-60 bättre .autobahnolja enl castrol lite tjockare olja .men kör du bara ca 1mil till och från jobbet är slx 0-30 ett bättre val. | |
|
Upplevde samma sak, hade 535-91 tidigare och steget upp till min M5-94 var otroligt. Har haft den i tre år nu och tycker fortfarande lika mycket om den. Saknaden kommer att bli stor om jag skall sälja den. Ang. tråden om besvikelse efter prov av M5 handlar ju den om E39. Jag kan iofs hålla med om en del av det som skrivs. M5-E39 är inte alls lika sportig som E34:n. Tycker gott man kunde dragit ner komfortfaktorn till fördel för körupplevelsen. Berätta gäran mer om din M5-94! Enl. vad jag har läst så skall -94:an vara tillverkad i ganska få ex. relativt sett. Mvh - David |
|
|
Hej... har en 90as M5 3.6 Har inte kört nån 535a men har äkt 325och 525 M.M och tycker att de är ljusår på bilarna. Motsvarar en 535a en M5 3.6 nää eller ??? en som undrar. |
|
|
525I 93: 535 har 211hk, och är en "vanlig" BMW. 3,6l M5 är en M bil med 315hk. 535 har inte en suck mot en frisk M5. 535 är en rätt snabb bil, inget illa om den, den går rätt kvickt till 100, men M5 fortsätter med god fart över 200. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Tjaooo...Bayerischemotor Äger du en 3.8 eller?? 340 hk är inte helt fel. Läser lite tidigare i forum om Besvikelser på m5 bilarna blev lite fundersam. Av egen erfarenhet tycker jag att m-bilarna är underbara jag mena min gammlabettan en 90as m5 3.6 drog upp den i 265km se slog varv-reg till och även i den farten gick bilen som ett lok på vägen |
|
|
Har nu 3,8l hadde 3,6l förut, så jag känner båda bilarna bra:) -We can't stay here, this is bad country! |
|
| Hej! Enligt uppgifter här i galleriet togs tre M5:or in 94. Två var Individual, varav den ena nu är min. Kungen lär ha ägt den andra. Det må vara hur som helst med den saken, men priset då motsvarade 1,5 ggr normalvillan i Uddevalla. Nu får man högst en husvagn för priset. Utrustningen är komplett med skinn också på hela instrumentpanelen förutom dörrarna. Taket är klätt i svart mocka. Den har 5000 dokumenterade mil bakom sig, och är lagom inkörd. I övrigt är den helt fläckfri i ett rent utställningsskick. Den kunde ha levererats nyss från fabrik! Det är en tidig 94:a, vilket innebär femväxlad låda. Jag saknar en sjätte växel, som skulle sänka varvet vid autobahnkörning. Åker ibland till min gamla studiestad München!!!! Är det någon som har en uppfattning vad en sådan konvertering skulle kosta? Det är väl kanske orealistiskt, men bilen i övrigt är ju i kanonskick. | |
| Hej! Enligt uppgifter här i galleriet togs tre M5:or in 94. Två var Individual, varav den ena nu är min. Kungen lär ha ägt den andra. Det må vara hur som helst med den saken, men priset då motsvarade 1,5 ggr normalvillan i Uddevalla. Nu får man högst en husvagn för priset. Utrustningen är komplett med skinn också på hela instrumentpanelen förutom dörrarna. Taket är klätt i svart mocka. Den har 5000 dokumenterade mil bakom sig, och är lagom inkörd. I övrigt är den helt fläckfri i ett rent utställningsskick. Den kunde ha levererats nyss från fabrik! Det är en tidig 94:a, vilket innebär femväxlad låda. Jag saknar en sjätte växel, som skulle sänka varvet vid autobahnkörning. Åker ibland till min gamla studiestad München!!!! Är det någon som har en uppfattning vad en sådan konvertering skulle kosta? Det är väl kanske orealistiskt, men bilen i övrigt är ju i kanonskick. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.