|
|
|
|---|---|
Cartén |
Ni som bor i Stockholmsområdet. Vart har ni försäkrat er M Coupé? Det är ju helt vansinniga priser. Bor i Stockholms innerstad. Tips vore tacksamt. |
| M coupén är ju billig i försäkring? Den skulle inte kosta mig mer än min 325:a gör. M3 E36 däremot skulle kosta mig 3ggr så mycket. | |
|
Tjena Carten: Jag kör på BMW originalförsäkring (IF) vilket kostar ca 14.500/år delat på 12månader, men då jag ställer av bilen under vinterhalvåret betalar jag bara för de månader bilen är på ställd och 500kr för när den är avställd. Då blir det inte så farligt. Jo bilen står på min tjej då jag blev av med lappen för ett år sedan så skulle bilen stå på mig kostade det 38.000kr/år. Men det är bara att ringa runt och spela ut F.Bolagen mot varandra. /Richard |
|
|
Testa Orginal försäkring ( Gamla Dial) Dem har BMW som specialitet. Jag har fått 50% lägre pris hos dem mot vad jag fick från If ( som faktiskt äger Dial...) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Cartén |
Z3c4 ecer vart får jag tag i Orginal försäkring. Har du något nummer? Tack Mvh Cartén |
|
Jag kör trygghansa, klart billigast på min 2,8. Bor på fleminggatan och betalar 9100 helår! /Henrik |
|
|
Länk _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Bucket: klart och klart. Hagavägen - 8600 _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
obs Carten: vi har inte M! för M lär det bli en del därtill _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever, mig skulle det kostat mer än så på original. Kanske för att du är äldre? /Henrik |
|
|
Det kan vara så. Jag är 36. jag ser i profilen att du är 27 Men jag har precis fått förhöjning till 8900 i och med att försäkringsåret gick ut.... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Fick ett pris på drygt 10' för en M-coupe, men då bor jag utanför stan... Är 28, försäkringsbolaget var Folksam. |
|
|
Har haft både if och länsförsäkringar. If skötte sig så skandalöst dåligt i samband med att bilen blev påkörd att vi i familjen bytte samtliga bilar, hus, båt och fritidshus till andra försäkringsbolag. Möjligt att jag har dålig erfarenhet men jag skulle aldrig rekommendera If efter det. Länsförsäkringar har varit allt igenom trevliga, service-vänliga och mycket smidiga i ett liknande ärende sedan. Dessutom verkar många serviceverkstäder tycka Länsförsäkringar är att lita på, vilket betyder mycket i slutändan. De kanske inte är absolut billigast, men det lönar sig i längden.. |
|
|
Mbolo, du vet väl att det är samma bolag båda två? If och Länsförsäkringar har samma kundtjänst, skadereglering och även samma växel. Dem svara bara olika beroende på vilket nummer kunder ringer. Hehe bra taktik. Den missnöjde kunden byter bolag och tror sig ha straffat bolaget som skötte sig dåligt men hamnar i samma snara igen ;-) Mångfald kan bli bedräglig. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ska aldrig flytta till storstan hör jag... i min lilla kommun finns 12000 inv. bor i villa med garage. inga personrån under hela förra året, bara ett fåtal bär/salladsplockar förseélser. = mycket låg försäkringspremie. Landet 4 life =) Min bil letar ny ägare, kika på länken: Länk |
|
|
Z3c 4 ever: Samma bolag? Är du säker på detta? En sak är iaf säker: De har inte samma priser... __ Länk |
|
| Priserna är inte detsamma vad jag vet (långt ifrån), och kontoren verkar ju finnas på olika platser och regioner.. Dessutom verkar de ha väldigt olika policy och skaderegleringen har inte skett genom samma människor eller ens stad för min del tidigare. Avtalen ser inte heller likadan ut heller och de riktar ju sig inte mot skilda målgrupper eller nischar sig specifikt heller.. Om det är sant som du säger så är det faktiskt lite snopet, men å andra sidan finns det i mitt tycke en väsentlig skillnad så något måste ju motivera en differentiering från deras sida. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.