AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
787

Stygga elhissar E30

Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Elhissarna vill inte riktigt fungera som de skall just nu. Ibland går de inte ner öht. (glappa kontakter gissar jag på) och när de väl fungerar går det så hackigt att jag inte vågar släppa ner dem mer än 10cm av rädsla att de ska trilla ner.
Någon som haft samma symptom och som har löst det? Vad var felet?
Jag kommer att stekas i sommar om jag inte får bukt på det här. :-)
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
hade liknande fel i min förra bil, då var d motorn som kör rutan upp och ner som hade skurit, så den funka bara ibland.

(men du vet kanske att d går att ta bort en plupp på dörren, där ser du en insex bult som du kan veva upp rutan själv med)
det är nog knappen som e glapp.pröva byta plats på dom..eller är det båda sidor..som e så??

Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Jag känner en kille som har en 2-dörrars (som min) E30 med fungerande elhissar som han ska skrota. Så jag ska kolla vad det är och sen får jag prylarna av han.

Det är på båda sidor, men hissen på förarsidan känns mycket hackigare och sämre när den väl fungerar. Kanske kan vara något skit med spåren?

Jag ska kolla upp det här ordentligt till veckan.
Pakkanen, vad är det för E30 han ska skrota?

An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself!
Jag har också elhiss-bekymmer. Jag är ute efter en ny motor till passagerar-sidan. Om någon har en motor til övers så är det bara att höra av sig. Vet någon om det är någon skillnad på motorer från olika årsmodeller på E30? Dvs måste jag ha en motor som suttit på en -86 2 dörrars ?

Mvh
David
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
immer: Det är modellen före '88. Jag är ganska säker på att det är en 320i.

David: Jag tror att elhissarna är samma årmodellerna mellan.
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
David C1_2.5: Ja satte dit en elhiss motor från en saab 900, så det spelar nog ingen större roll.
Får kanske borra nya hål å lite sånt, men d mesta går bara man vill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.