|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har min första bil nu. En BMW 318 is -90 (E30) som har rullat 16700 Mil. Köpte den för snart två år sedan. / Johan Till försälning 35000:- Länk |
|
| första bilen....och än så länge den enda bilen var e 323i-82 som är omåttligt saknad. Den ställde till med en massa bekymmer både ekonomiskt och tidsmässigt men så kul att köra. Fick repa en del och så men det var det värt. Dock började den ryka satan helt plötsligt och så såldes den( till spiidfriik här på forumet). Har sett den sen och den är numera ännu finare. Den var faktiskt helt rostfri, förutom bak högerbak där nån överentusiastisk förare hade varit i diket och stukat till lite... | |
|
Min första var en 316 från 85. Efter det har det varit 325i coupe´-93, 528 IA-97, M3 coupe´-96 plus en del av andra märken.... Sålde M3.an nyligen. Försäkringen blev jävligt dyr på slutet :-( Synd för bilen var super. Nu kör jag 320i Touring -89 och Lada 1200L -87 Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Sålde båten när jag var 16 och köpte en 325i cab -87 med 13500 mil på mätaren..fick lite bidrag av mamma till bilen..lever på ett studie bidrag så...pappa betalar försäkring..annars skulle jag absolute inte ha råd med en sådan bil...dyrt att äga bmw men men man får prioriter fin bil eller krogen varje helg nu blir det sällan krogen... Musta... |
|
|
Här är min första bil: Länk En fin gammal merca. Billig att köra och äga. Bättre för plånboken än det mesta (om man inte vill åka 240 men vem vill det?). Synd att säga men bmw kostar en del i underhåll om de är risiga, och om de inte är risiga så kostar de en del att köpa. Så jag tycker inte att bmw är rätt märke att börja med. |
|
|
Första bilen för mig är den jag äger nu! 325Ik-87... Går ganska så trögt ekonomiskt just nu, får bara studiebidrag =950kr/månad + 1000kr! Man har ju inte direkt köpt den billigaste bilen! |
|
|
jag har en 318i 97 är ganska nöjd fick den för bra pris med!! *Zerdar* |
|
|
e-21 vilken bil kan bara tala för e-21 och e-30 är ett bra köp speciellt när bmw sänkte reservdelspriserna.j bmwnr1j |
|
| Första bilen jag hade var en BMW 2002tii -73á inköpt sommaren 1986! Då var det jäääkligt skoj att utmana volvo 240turbo och golf gti 16v, speciellt eftersom man hade en trim maskin i hon på ca 170hkr...timlön då som lärling ca 25:-/h | |
|
jag har en röd 320 -e30.. ja köpte den förra sommarn, innan ja tog körkortet =))... de de är väll som pappa som har betalat de metsa...utom bilen...han betalr den mesta bensinen också...men men... bmw är ju inte direkt billiga att äga...men grymma å köra.. |
|
| Varför allt detta tjat om att BMW är dyra att äga? Kanske kan stämma på de lite nyare, men nu handlar det väl om riktiga BMWs? :) Jag har inte märkt nått av det ialf. Funkar alldeles utmärkt som första bil för mig | |
|
Min första BMW var en 520 -86. Dock så delade jag den med min bror + att far betalade försäkrning, så det blev inte vidare dyrt att ha den. Nu har jag dock införskaffat en 316 -92 (e39) som är perfekt om man inte har så mycket pengar. Drar lite och är inte så jättedyr att försäkra. Sedan fick jag ett mycket fint pris på den också vilket var skönt. Så nu är man inne på sin andra BMW och har ca 3 månader kvar tills man är 18. Det börjar ju bra iaf :) |
|
| Palle83: Håller med dig. Att köpa en M5 som förstabil är kanske inte vidare smart, men det finns många fina modellar som passar fint som förstabil. | |
|
Fattar inte vad som händer här, jag får email om att det ska ha kommit nya meddelanden här. Men det är samma meddelande hela tiden och INGA nya ... Sist jag svarade så kom det inte ens med i forumet ... Mysko ... |
|
| Precis som nu! :) | |
|
Min första bil e den jag har nu! billigare å äga än en 325:a men ändå snabbare ;) sitter även en rieger gts spoiler på nu.. Länk Länk Länk 323iM |
|
|
Köpte när jag var 16 en 325 fick sälja den pga av försäkringspremien. Den bilen jag har nu köpte jag för tre veckor sedan (320ik -88) en sån underbar bil!! Enda inkomsten jag har haft är studiebidrag 950kr och sommar jobb ca 20000kr. Ett litet tips kan ju vara att lägga ner ganska mycket med energi på att leta billig försäkring för mig skilde det upp till 5000kr mellan den dyraste och den billigaste. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.