|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Själv har jag en 525i -90. Den köpte jag för snart 3 år sedan direkt från Hamburg. Relativt billig att äga, något dyr försäkring pga att jag inte har startspärr och larm. Men annars billig och bra! Är mycket nöjd! | |
|
318 - 88 Billig o bra bil. fick byta bakfjädrana på den en gång (Gått Av) samt ett fjäderbenslager fram. Inga dyra kostnader några hundringar. Bilen hade rullat 20000 sålde den vid 23000mil. tickade lite, men det gör de flesta m40 vid dom milantalen. För övrigt hade jag bara halvtidsjobb och hade bara trafik på den. 180:- i månaden. Mvh: Ste Ste |
|
|
Hade en 520iA som förstabil, köptes för 12.500 pga. sprucken topp, min bror hade en topp liggandes i garaget som jag fick använda. Bilen var väldigt fräsch för det priset, fick dock byta höger hel/halv-ljuslyktor pga feta sprickor och hål. såldes för 26000 kr med jättedålig vattenpump. Mne jag ångrar bittert att jag sålde den eftersom att jag var student med taskig ekonomi. Den var SÅ herrlich att köra!!! Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Min första bil var en 2002 i näst intill nyskick..Ångrar bittert att jag sålde den.. hjorten |
|
|
Hade en E30 318i -86 som första bil. Kalasbil. Trilskades aldrig, gav mycket uppmärksamhet (var viktigt då), var oerhört vacker i mina ögon, drog ingen soppa och pajjade aldrig (nåja). Ekonomin var väl som den var när man pluggade på gymnasiet... 750 spänn i månaden tror jag man fick, men man får väl låna lite av besparingarna ibland. Sedan hade man väl sponsrande föräldrar också. Den bilen glömmer varken jag eller mina kompisar någon gång. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Min första bil, en E30 316i -88, har jag fortfarande. Jag köpte den i augusti 2000 när jag var 23 och studerande. Blen var billig att försäkra och dessutom tillförlitlig. Ekonomin var inget problem eftersom jag arbetade på somrarna och levde på studiebidrag och besparningar resten av året. | |
| den jag rullar i nu e den första.. jag kunde köpa den p.g.a fast arbete= ett lån som jag tog.. värt varenda krona.. tror jag :) | |
|
Den jag har nu, funkade med 950 kr/mån och funkar även nu när jag gör lumpen. Dock har jag inte allt för mycket pengar över men man får prijoritera 100pm :) |
|
|
Min första var en e34 535i -91. Lånade till hela summan då jag har fast jobb. Hade tyvärr inga besparingar så lånet kostade 1900 i månaden plus försäkring 3800 kr helår helförsäkring (stod på moder). Visst blev det dyrt att äga den men det var det värt. Skatten kring 1800 kr. Stora servicen (insp.2) gick på 4200 kr. Då jag bara lade alla pengar på bilen hade jag aldrig pengar över till annat. BMWtok som jag är ;) ///M-POWER to the people! Länk |
|
|
min första bil är min nuvarande.....farsan köpte den åt mig i vintras, och hjälpte mig med bensinen fram tills jag tog körkort (4 månader sen). Det har varit lite kärvt ja :) men nu har jag skaffat mig ett jobb så det är ingen fara...man får vara beredd att mecka mycket själv, ngt som är roligt...man sparar pengar samtidigt som man lär sig mycket! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Ja min första bil var då inte en Bmw hehe det var en vw golf som jag fick av min morfar=) iaf tyskt =) Men det var en bra första bil drog ingen bensin alls och passade bra när man precis hade fått körkort ..efter jag lyckdaes rasa en motor och köra sönder en länkarm så gav jag upp in kära golf ..har snart haft körkort i två år och sen förra sommaren hade jag tillgång till min killes 323a hehe mycket rolig bil, lamelldiffen gör ju inte det hela tråkigare.Med tanke på all upmärksamhet man fick med den hos alla pojkar.* fröken retsticka*.. fick mer sak och i november så började jag leta efter en 325a men jag hittade inte någon fören i januari som uppfyllde mina krav... så nu är även jag en bmw ägare fast det vart min andra bil... | |
|
Mitt bilägande går ihop på grund av att jag delar alla kostnader med min far, som i sin tur använder bilen nästan dagligen till att pendla. (Har busskort gratis från skolan och SÅ kul är det inte att köra bil i Malmö, betala soppa, och sen dessutom betala dyr parkering). Inköpet av bilen gjordes dock för nästan enbart egna pengar. När jag var 16 fick jag en Volvo 240 som gått 30 000 mil för 4000:-. Jag använde bilen till att övningsköra med (när jag blev 16) och pappa använde den som andrabil=han betalade allt. Efter ungefär ett år såldes bilen för 4000:- utan att ett öre var nedlagt på den och istället köptes en Volvo 740, som bara gått 16 000 mil, med sportinredning och lite annat. Pris: 4500:-. När jag så tog körkort förra sommaren tröttnade jag fort på Volvon, och BMW har jag alltid drömt om. Volvon såldes med sanslöst stor vinst och pengarna lades på inköp av min BMW. Hade en del pengar från sommarjobb som fick bekosta service och diverse trivselårgärder :) Nu är siktet inställt på en E34, som alltid varit en drömbil! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Köppen |
Jag har min första nu (E30 318 -89) som jag kör på studiebidraget (950:- /mån) och en liten buffer som jag hade innan ... Funkar bra sålänge bilen håller ihop... |
|
köpte min 318is -90 för 25.000 av en gubbe i småland som importerade lite han verkade inte ha så stor koll på just BMW sen har jag fåt fixat lite men ännu har det inte varit något dyrt. det som kostat mig mest var nya däck och nu är det nytt avgas skatt och försäkring samt reservdelar är inte så farligt dyrt hel försäkring för mig ca 4000:- sen går skatten på något över 1000:- om året och bensin ca 800:- månaden så lite dryrgt över 1000:- i månadskostnad och det anser jag vara helt okay för då har man en BMW! :-) /what Länk Länk |
|
|
Till Ludex :) Hur fick du tag på pengarna att inhandla bilen då? Och vem pröjas skatt o försäkring när du går i skolan? Todde |
|
AIex |
Jag hade en Bmw 325Ik som andra bil men jag hade inte min första bil Audi 100 så länge så jag bytte snabbt till Bmw men har hittills jobbat mycket med den eftersom jag köpte den ganska risig så jag har fått jobba med den en hel del men den blir färdig till sommaren hoppas jag på. Om du ska köpa en 325 så köp en gubbkörd eller en välskött 316, 318. 320. 323 & 325. Annars kan du få mycket jobb med den eller det beror på hur mycket pengar du lägger ut på den. Mvh/Alex |
|
LuddeX: enligt din personlinga info står det ju att din första bil var en Mazda 323 :) Räknas den inte? ;) ///M-POWER to the people! Länk |
|
|
köpte min för 30'000 (lån på 20) betalar ca 900 i månaden (får studiebidrag på 950kr, så lånet är alltid betalt.) oxå jobbar jag så mkt jag kan på häljer för att ha nått att leva för. jag ångrar mej inte en sekund. bara haft bilen i 3 månader men ångrar mej inte än iaf =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
bmw e21 318i-82 har kvar den än mitt lilla trim objekt Livet börjar vid 180 |
|
| Köpte min BMW 325i 92 för ett halvår sedan när jag var 19. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.