|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vilken modell hade/har ni? Hur såg eran ekonomi ut? Är tveksam om en BMW vore en bra förstabil utan en bra ekonomi... ---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info--- | |
|
Bilen jag har nu e min fösta bil. Har haft den 2 år ju utan problem. Tjänar väl medelbra. När jag köpte bilen så jobbade jag halvtid bara o klarade av att ha bilen, bodde hemma. Nu jobbar jag heltid o har pengar över oxå ;) mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
En 325-94 med 5.600 mil på mätaren för typ 5 år sedan när jag var 18 Kan fortfarande sakna den :( |
|
|
min första "seriösa" bil var den jag har nu, köpte den när jag pluggade. Gick bra ekonomiskt pga att jag jobbade på lördagarna. Köper du en risig bmw så kan den ju kosta lika mycket till i underhåll, så du tjänar i regel på att köpa en finare |
|
|
Den jag har nu... === Min E30: Länk |
|
|
BMW e36 318i var min första bil. Hade jobbat ihop pengar så jag köpte den blev utan jobb så jag hade 4500:- i månaden. Gick bra ändå. Åkte då minst en gång i månaden övik-bollnäs-övik. ca 66mil. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Min första bil var en Bmw 325 e36 som ja har fortfarande!! är 18 bor hemma, har inget jobb. Går andra året på gymnasiet :) och det går ihops sig ekonomiskt... Min bil: Länk |
|
| BMW 320i kommer bli min första bil:D Jag har fortfarande 1år kvar till körkortet men BMW 320i står hemma hos mig den är juu så fin:D | |
|
Min första var en BMW 320iK -88 med ca 13700 mil på mätaren då. Efter att jag fick jobb 960902 (efter gymnasiet) bestämde jag mig för bilen och hämtade den 960906. Bodde hemma på den tiden och ekonomiskt funkade det bra vilket det iofs har gjort på samtliga. Har alltid haft BMW och det kommer så att förbli. ///M. Pedersen (OO=00=OO) |
|
|
Min första är den jag har nu. Köptes ifjol, d.v.s. när jag var 24, hade ingen bil under tiden jag pluggade då det inte skulle gå att få ekonomin att gå ihop. Min inkomst ligger väl på nivån som är genomsnittlig för en civilekonom i ingångslön. Visst, man kanske inte dricker champagne varje helg o lever värsta lyxlivet i övrigt men lite får man faktiskt offra för att köra rätt bil ;) Tycker jag har det rätt bra i övrigt trots den relativt nya bilen. |
|
-BeeMWe- |
En 320 -88a, levde och körde den på mitt studiebidrag som var 950 kr i månaden. Var 17 när jag köpte den. |
|
Min första bil var en BMW e30 316i -90. Bilen fick jag visserligen men ALLA andra kostnader fick/får jag stå för själv. Min inkomst var då endast studiebidraget på 950 kr/månad =( Muckade för 1 månad sen. Köpte för två veckor sedan ytterliggare en BMW, en 325ik -88. Så nu har jag två bilar och för tillfället INGEN inkomst... hehe... Ska jobba i sommar så det löser sig! =) Allt handlar om vad man prioriterar! Det blir dessutom MYCKET billigare om man inte måste lämna in bilen för minsta små sak, man måste kunna fixa lite själv och handla på Biltema ;) Min 316i vill jag få såld så fort som möjligt, nån som är intresserad?? // Jocke |
|
|
Har precis fyllt 16år och köpt min första bil. Jag har ingen inkomst förutom studiebidrag (vilket jag inte får under sommaren) detta räcker ungefär till en fulltank sen är det slut :(... mitt råd är att skaffa ett jobb innan du skaffar en bil... tyvärr tänkte inte jag så. Kan avsluta med att säga att jag är väldigt tacksam att jag har en sån generös bror. Länk |
|
|
min första bil e den jag har nu en 318isC -93 jag jobbar heltid på en provisionsbaserad lön, så ibland har ja riktigt taskigt me pengar,, men det funkar,, det enda jobbiga e bensinen om man kör mycket som jag... så köp en bmw... *peace* |
|
|
Min första är den jag har nu. Den har jag haft i lite drygt 2 år. Jag har väl lagt ner lite onödigt mycket med pengar på den, men nu får det vara nog... Ställs av efter sommaren och hamnar i ett garage i några år - om ingen vill köpa den. Min bil: Länk |
|
|
min första rikitiga bil blev en bmw 325i som jag kunde köpa när jag vunnit 608 000 på V75, med grabbarna på jobbet(14 st) vi delade lika så vi fick 45 000 var så dom pengarna räckte nästan till bilen, fick lägga in ett antal tusen av egna pengar men det gick bra när man jobbar nu har jag som ångrat mitt köp och vill ha en 325 med coupe istället :) |
|
| Min första bil var 328an som jag sålde i måndags =( Urk va lite separationsångest men han som köpte den verkade nöjd och kommer säkert ta väl hand om den. Sålde den förövrigt till Olofström så den kanske dyker upp på det kända arrangemanget "Olofström Car Meet 2003" ;-) | |
|
Min första bil är den jag har fortfarande. Var 21 bast då. Hade börjat nytt jobb då med 90 kr/tim eller nåt. Bodde hemma. Så nog hade man det bra ställt!! Men man ska väl undvika att ta sig vatten över huvudet. Om jag skulle låna 300 000kr och tjacka t ex en Bmw 750 årmod 99 har jag nog tagit mig vatten över huvudet t ex. =) |
|
|
Köpte min E30 325-86 (som jag forfarande har).. 50k i norge. Köpte den tre veckor innan jag blev arb. løs med 3800/mnd. Men, då bodde man hemma så det gick.. För inte länge sänn köpte jag min pärla, E36 325 coupe-93.. har lån på båda.. Inte så mycket til över, men det är värdt det. jobbar som en annan här med provisjon, så några månader har man lite mer.. |
|
theedge |
köpte min e21 323 när jag fick körkort, rasad låda och en del reparationer, på den tiden hadde jag energi till sådant, de har ju blivit en del japanska utsvängninger osv, men men en gång bmw alltid bmw |
theedge |
oj vad jag saknar min e21.....suck de va en riktig kul liten bil zender kjol paket osv........suck |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.