|
|
|
|---|---|
|
Det är ok med att betala med visakort på tyska bensinstationer? Kan man boka paketpris vid puttgarden (alltså boka färjan helsingör-helsingborg också) vad kostar det ungefär? Var är det bäst att handla öl och dyl? Några mer tips om hemresan ?? Jag åker från Gevelsburg(tyskland) i morgon hem till sverige(Halmstad)med BMW:n. resan skall ta ungefär 10tim ..... | |
|
Det ska nog inte vara några problem med ett visa kort på tyska bensinstationer, och du kan boka resan hela vägen till Sverige. T/R ligger på 1200 kr, tror att enkelresan kostar drygt 600 kr. |
|
Scheckheft |
Hej, du behöver inte boka i förväg. Köp "Schwedenticket", kostade i februari 74 Euro för båda färjorna. Det gör du i Puttgarden. Tips för hemresan: lyssna på trafikprogram (Stau) och ta det lugnt. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Skulle rekommendera dig att åka vid Trelleborg istället. De nya 5-liter-sprit reglerna gäller ej i danmark där man bara får ha 1 liter sprit i bilen. Vore ju inte kul att fastna där i tullen eller nått.. Öl e bäst att köpa inne i tyskland. blir billigare så. Hitta ett ställe där dom inte tar betalt för panten bara... lycka till!! mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Scheckeheft - vad är Schedenticket? Har man förtur på något sätt? Bokar man tid och kan beräkna ca tid för när man vill åka så är min erfarenhet att man ställs i den kö där man åker på i rätt tid. Annars plockar de väl i den ordning du har kommit!? Mvh /NP |
|
| "Schwedenticket", han menar nog en "Sverigebiljett", en biljett till/från Sverige helt enkelt. | |
Scheckheft |
Hej, Scandlines kallar sin biljett Puttgarden - Helsingborg för Schwedenticket. Lite billigare än att boka Puttgarden-Rödby, Helsingör-Helsingborg för sig. Gäller endast från Tyskland. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag vill bara förtydliga "De nya 5-liter-sprit reglerna gäller ej i danmark där man bara får ha 1 liter sprit i bilen." I DK får du handla hur mkt du vill, dvs 1 miljard liter och ha i bilen. Det förbudet gäller är införsel. Man får enbart införa 1L till DK. :) "Snälla! Bromsa!" |
|
OK det går inte att beställa från Sverige och 74 Euro var bara enkel resa antar jag?! Mvh /NP |
|
Scheckheft |
Hej, nej går inte att beställa från Sverige. Gäller enkel väg. Är du medlem i Motormännen har du 10% rabatt på färjorna om du köper biljetterna i Sverige Mvh Scheckheft ______________ Länk |
|
Japp då fårstår jag och jag är medlem i M. Mvh /NP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.