|
|
|
|---|---|
|
Funderar på `Vision´. 235/40/18 fram och 265/35/18 (Dunlop 9000) bak på en svart E39 touring. Fabrikssänkt 2 cm med sportfjädring. Kan det bli snyggt eller har någon något bättre förslag? Vill ha balans på bilen. She drives me crazy | |
|
Ingen åsikt? She drives me crazy |
|
|
Hejsan Vision är en av Breyton`s snyggaste. Jag tycker att med 19” kommer att se bättre ut. Dime M |
|
|
Problemet är att alla surrar om att komforten blir dålig med 19", men blir den det igentligen? Har aldrig kört med lågprofil innan och är därför lite villrådig. She drives me crazy |
|
|
Komforten har mer med vilka däck dimensioner du väljer. Borde vara samma komfort med 235/40-18 som med 235/40-19... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Klarar man att ha 235/40-19? Måste man inte gå ned i profil? Kan själv kolla med "omvandlaren"... Det här blir inte lätt... She drives me crazy |
|
|
körde tidigare med 245/40-19 och det gick men inte mer i och försig tog det alldrig i men jag kör nu med 245/35-19 och passar mycket bättre och den blev lite piggare. Länk |
|
|
nöjdet Hur upplever du komforten? Usel - "jag överlever" - ok - schysst - "jag märker ingen större skillnad mot 16" ? She drives me crazy |
|
|
jag tycker att komforten är riktikt bra. jag har ändå m-chassi. jag har haft lite olika däck men måste säga att dunlop sp 9000 är bäst inte det minsta spårig. en e39 med 19 tum går som på rels. den är skönare att köra på 19 tummarna än 15 tums friktionsdäck. Länk |
|
|
nöjdet Tack för ditt uttömmande svar. Jag inbillar mig att slitna fjädrar som säkert många beg-bilar har kan vara orsaken till att många säger att komforten blir kass med 19". Min 523 -97 med ballong 15" var superb som två år gammal medans den nu gungar och slår betänkligt som 6 år gammal, och det är klart, med 19" på 523:an nu skulle jag förmodligen flyga in i skogen... She drives me crazy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.