|
|
|
|---|---|
|
Hur ska man få bort klistermärken på rutan på bästa sätt? MVH Robban | |
|
Jag hade klistermärken med diverse utskuren text på rutorna på bilen när jag köpte den. Pillade med naglarna och en liten kniv så lossnade det ganska lätt. Sen rengör du med medicinsk bensin eller t-röd eller något sånt om det är klisterrester kvar. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Medicinsk bensin? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Jepp! Finns på apoteket. Den funkar dock inte så bra i soppatanken ;-))) Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
ant |
Tror det kan kallas kemisk ren bensin också. Jag är inte 100% på det men ganska säker. Starkt är det iaf. Jag hade slagit upp benet med hjälp av en vurpa på cykeln när jag var liten, jag tog vad jag trodde att min mor använde för att tvätta rent sår med, alltså kemisk ren bensin. Aj, sa jag då. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Kem. ren bensin är det bästa för limrester efter dekaler osv, kallas även tvättbensin, ciggtändarbensin osv. Dock ingen hit att ha i sår osv (petroleumbaserat) används dock inom sjukvården för att ta bort klisterrester från plåster osv. FP |
|
|
Kemisk ren bensin är rätt... jobbar ju på Sahlgrenskac", Bilar kör man, BMW åker man.. |
|
|
Kemisk ren bensin ställer jag upp på, men inte medicinsk. Åker jag till sjukhuset och doktorn tar fram bensin drar jag! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Du tror mig inte? ;-) Visst finns det: Länk Fungerar bra och är säkert ungefär samma som kemiskt ren bensin. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Lugn Jeppe. Används bara för rengöring osv, inget för invärtes bruk. Patrik: Funkar även i förbränningsmotorer, i synnerhet 50cc tvåhjulingar. Säg vad som inte testades på dessa när det begav sig.)) Tag bort bly (när detta förekom och soppan var nästan röd) och alla andra tillsatser fråm motorbränslet och du har kemiskt ren bensin. Har jag helt fel eller.... FP |
|
|
Nog bäst du lägger benen på ryggen då Jesperado. Med.bensin är samma sak som kemisk bara det att det har krav på sig att vara absolut rent :) Bifogar nytaget bildbevis: Länk |
|
| ähh två andra som hann före undertiden som jag letade upp digitalkameran :) | |
|
Okidoki, jag ger mig då! Visst heter det medicinsk bensin, men jag tycker fortfarande inte den är speciellt medicinsk för det. Ordet medicinsk betyder ju något som rör läkarvetenskapen, och jag skulle inte kalla det doktorn äter till fikan ett "medicinskt wienerbröd"...? ;) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Rakblad e rätt bra för å skrapa bort dom från början. Sen rensa efter med bensin. | |
|
Kör försiktigt med värmepistol. Funkar kanon. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.