|
|
|
|---|---|
|
Min far funderar på att köpa en 328it (touring) han skall ha den till att dra en husvagn. Nu till frågan. Husvagnen väger 1500kg totalvikt. Får han dra den med vanliga B-kortet? Går de bra att dra så tunga saker med? Skall man satsa på att köpa en med ASC? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
Är det ingen som vet detta? Nån måste väl ha en touring till dragbil. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Vad är det för tjänstevikt och totalvikt på bilen?? Allting tar sin tid... |
|
|
Det är just det jag undrar! :) hehe En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Vad är det för årsmodell? Bobby |
|
|
Har ingen speciell på gång just nu. Men kan tänka mig att det blir -96 till -98. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
| Det står i registreringsbeviset som måste finnas till bilen. | |
|
Ja det gör det säkert. Men han har inte tittat på nån bil än. Är bara intresserad. Det är därför jag frågar detta åt honom. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Då är jag med Allting tar sin tid... |
|
|
Du kan alltid ringa till bmw o fråga dom. Bobby |
|
|
Ja det har jag faktiskt precis gjort. Lite olika på bilar med olika utrustning men ganska precis 1500kg i tjänstevikt +/- 50kg totalvikt 1880kg +/- 50kg. Så nu vet jag det. Men jag är väldigt intresserad fortfarande om det är nån som använder en 328 till dragbil. Går det bra eller. Borde finnas tillräckligt med kraft för att dra en 1500kg tung husvagn....eller? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.