|
|
|
|---|---|
|
Ar det nagon som har monterat en platta i traget for att forhindra skvalpningar i sin M3:a. Ar detta verkligen nodvandigt? ska anvanda R-dack? MVH Christopher | |
Esa |
Dom flesta rekommenderar det, en billig försäkring mot motorhaveri. Det är bara att sätta dit en vinklad plåt i alu, tror jag använde 1,5mm. Den måttar du efter trågets väggar, lämna några mm. Höjden tar du ca 2,5-3cm, inte så noga bara det inte tar i upptill. Sen fäster plåten i befintliga skruvar med loctite med den nya delen vänd åt motsatt håll. Passa på att byta den lilla gummi flärpen i org. skvalpplåt. Glöm inte att köpa ny trågpackning. |
WIKING |
Jag har en Turner Motorsport skvalpplåt i min motor, jag har för mig att jag gjorde en ritning på plåten,skall se om jag kan hitta den så kan jag skicka den till dig. Men glöm inte att beställa som ESA skriver tråg-packning Nr: 11 13 1 727 983 samt "flärpen" Nr: 11 13 1 309 428 KÖHLER 2,5 |
Grusse |
Wiking, om du hittar ritningen har du lust att skicka den till mig då också? Min M3 E30: Länk |
| WIKING: Om du hittat ritningen kan du väl skicka den till mig också. | |
Lotus Samuel |
Jag tar gärna också en ritning om det är okej. |
|
Jag är oxå tacksam för en ritning... går oxå i R-däcks funderingar Hur går det annars med din bil Wiking?? är den klar eller? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Wiking.. skicka gärna ritningen till mig.. om du inte glömmer .. ;) peter.eklof@home.se |
|
WIKING |
Jag har mailat till er om plåten. Ang. min bil så är den väl nästan klar nu , skall bara byta övre stötdämpar lagringar fram till helt i alu, så jag får ner den ytterligare 50mm närmare backen. Skall köra upp till Gävle på Träffen nästa fredag. Inga fler från södra Sverige som skall upp? KÖHLER 2,5 |
|
WIKING: Hvor har du köpt de övre stötdemparlagringarna? Jeg kjører med Gruppe N fahrwerk, og gr.N stötdemparlagringar, men jeg vil gjerne ha bilen litt närmare backen, samt lite mer camber.. |
|
WIKING |
Espen: Jag har köpt dom på Ebay Tyskland. Dom är justerbara (Camber) och sänker ca 50mm. KÖHLER 2,5 |
|
Wiking: Hva er sökordet på tyska?? Har du et artikkelnummer på dom? Senker dom 50mm?? Hur går det til? |
|
WIKING |
Dom heter Domlager på tyska. Ebay är en auktionssida tror inte att det finns några lagringar där just nu. Dom sänker ca 50mm pga att det inte är något gummi alls på dom. Det är bara en aluplatta med en lagerhållare på så det blir ganska stumt. KÖHLER 2,5 |
WIKING |
Glömmde skriva att dom jag köpte är begagnade men med nya lager och tätningar i. Tror inte att dom tillverkas längre det är gamla DTM delar. KÖHLER 2,5 |
|
Wiking: Skulle du kunna skicka en ritning till mig också. tack på förhand toffes@hotmail.com |
|
|
Kunne jag också fått en ritning? Takker, isåfall! al-aas(a)online.no Mvh, Fredric |
|
|
hehe ja vill med ha mig en ritning om det går för sig b000st@hotmail.com Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.