|
|
|
|---|---|
| Jag har en BMW Z3 -98 . Jag har satt på nya 18 tums fälgar, efter detta har bilen börjat vibrera när man kommer upp i ca 110km/h. Fälgar och däck kollade U:A, så vad kan det då bero på???? | |
|
Hmm, Har du kollat så det inte ligger skit/rostflagor mellan fälgen och bromsskivan? Bosta med stålborste innan montering. Är fälgens centrumhål rätt för din bil ? Om hålet i fälgen är för stort så är det ju inte säkert att den centrerar exakt mot navet. (T.ex om man sätter mercedesfälgar med stort centrum på audi, båda med 112/5 bultcirkel) Bara för att en fälg har rätt bultcirkel är det alltså inte säkert att centrumhålet stämmer och då är det väldigt svårt att centrera den med bara hjulbultarna till hjälp. (Men det kanske är samma centrumhål/bultcirkel på alla bmw?) Om fälgar och däck är balanserade och o.k. kan det även vara orunda däck. |
|
|
Kollat att bultar är åtdragna? Jag hade sama problem när jag byte till vinterhjul i höstas . Konstaterade då att jag glömde dra åt några bultar på ena sidan. annars har du andra alternativ i tråden: Länk _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Är din bil sänkt? Jag har problem ibland att bilen liksom kommer i självsvängning, som en gammal traktor. Det är inte alltid bra att kombinera stenhård fjädring med lågprofildäck. Det hjälper att antingen sänka eller öka hastigheten, och sen återgå till den ursprungliga. Men på vissa vägar kvittar det vad man gör, det rister och skakar iallafall. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Hej Jonta! Om Du har kontr. på att fälgarna Du monterat är OK Då bör problemet bero på orunda däck. Mycket viktigt vid hastigheter över 90 KM/TIM. Har Du köpt sk. piratfälg. Passar offsettet på de nya fälgarna? Viktigt. BMW är mycket känsliga på att fälg/däckkombinationen är välanpassad. Måna köper ickeoriginal och förstör BMW:s fina standardvärden. MVH Jan Holmberg Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.