|
|
|
|---|---|
|
Tjena vart sitter bensinfiltret på min "318is"?? Och du som har bytt det själv är det några svårigheter?? Tacksam för alla svar MVH Marre. | |
|
vet vart det sitter på en 325a o det borde vara samma stäle,hm hur ska jag förklara??brevid startmotorn intil servo bruken tror jag,neranför insugningsröret.... =) där nånstans iaf! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
oj stavar lite illa =P D är fegt o släppa gasen! |
|
| en "silverfärgad" burk på förarsidan i motorrummet. Sitter jämte en svart burk. Går ej att missa :-) | |
| Japp, jag hittade burken!, tänkte byta den imorgon, jag bytte filtret på polarens Nissan sunny gti och ur filtret sipprade det ut en svart smörja! Ett tips till alla med en bil som verkar ha tendens att rycka lite, BYT BENSINFILTER", tack för hjälpen än en gång. | |
| När man ska byta bensinfilter, ska man då välja BMW orginal eller duger det med Biltema? | |
| Jag köpte ett från mekonomen och det funkar bra. En sak som säkert alla redan vet, men endå är värt att påpeka: Sätt det nya filtret åt rätt håll! | |
| Jo, pilen i bensinens riktning, eller? | |
|
jag va på bildelsimporten i uppsala och beställde ett BMW original 250:-, bäst att va på den säkra sidan, men många delar från mekonomen är minst lika bra som BMWs original, OBS! glenn håll dig borta från Biltema, där finns det nästan enbart värdelösa reservdelar! |
|
|
inte biltema.....suck,vet ni att biltemas oljefilet inte har genomströmnings ventil i sina filter???om det blir stopp i oljefiltret så blir motorn utan oljetryck gäller ju på motorer med "Plåtfilter". tänkte bara på peka det,fast det inte har nått med diskussionen o göra. D är fegt o släppa gasen! |
|
| Jag köpte kompletta bromsar runt om till min (förutom ok) från biltema. Jag tror att dessa duger. Jag lär väl knappast behöva byta bromsar någon mer gång på denna bil. Den passerade idag 24000... Allt gick på 1100:-. Det var det som fick avgöra... | |
|
Snålt o spara in på nått så livsviktigt som bromsar,om dom pajar ur kan det bli svårt o reklamera. D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Fast om man inte fegar ur och släpper gasen kanske Biltemas bromsar duger ändå =) //Koffe |
|
| Bromsarna kommer knappast att bara "paja ur". Man märker ju om de börjar blir slitna. Jag skulle inte köpa dämpare eller dyligt från biltema, men hos bromsar så är det inte någon skillnad hos konstruktionen mellan org och biltema. Däremot så kan det skilja i materialets kvalite. Tiden får visa hur bra de håller. Jag tror att de håller tillräckligt länge för att jag ska spara en slant jämfört med t.ex orginal. | |
|
vad jag har hört så är deras bromsar inte så bra,o jodå bromsar kan visste bara paja ur,hört talas om ordet fading,kokande bromsvätska osv??tänker inte ta upp nån kvalitets diskussion men när det kommer till bromsar så tycker jag inte man ska vara snål o välja det billigare alternativet.Sen Biltema har många bra grejor o jag handlar själv där,men aldrig slitage grejer som tex lager bromsar olja stift glödlampor osv. D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Om oljan börjar koka så är det knappast för att jag har klossar och skivor från biltema. Detta skulle isåfall även hända med orginaldelar. Det ända som skulle få bromsarna att "paja ur" p.g.a klossar och skivor är ju att någon/några av dessa delar skulle brista eller bli vinda. Jag tror inte att biltema skulle sälja bromsar som går sönder. Det skulle ju vara livsfarligt! Visst tror jag att orinal oftast är bäst, men jag tror att det finns prisvärda alternativ. Hade jag en M3 eller dyligt så skulle jag inte köpa bromsar från biltema, men detta är en gammal 318 vi snackar om. |
|
Frantzen |
gjorde misstaget å lät snålvattnet rinna till å shoppa bromklossar till min gammla betta, å det tog inte många dar innan bromsarna var SÄMRE än innan ja bytte, känns rätt kul, är ungefär samma bromsbett som ett fullastat 24m ekipage :( |
|
Hej. Är det någon som har erfarenhet av Micro´s skivor och belägg? De säljer slitsade och borrade skivor till 325 E30 för 400 eller 500 styck, kommer inte ihåg exakt. Jag beställde just en uppsättning fram.....så säg nu inte att jag har gjort bort mig! |
|
| Vi får se hur mina kommer att hålla. Jag kommer att hålla forumet underättad. Kan vara intressant att veta för andra som funderar på att byta bromsar. Jag hoppas att mina skall fortsätta att fungera bra, men om de inte gör det så lägger jag ut en varning. | |
|
mmm,tänkte bara påpeka att jag sa inte att bromsvätskan skulle koka pga biltemas grejor,o det finns inget som heter bromsolja....och frantzens inlägg är priecis vad jag syftade på,men har inte råkat ut för det själv så nämde det inte.o har även hör att bilyemas skivor har en förmåga o slå sig vid hård belastning. D är fegt o släppa gasen! |
|
| Ok. Bromsvätska... Jag hoppas att mina nya bromsar ska hålla, men jag verkar ha odsen emot mig... Om de blir dåliga så får jag helt änkelt slita fram pluskan igen och satsa på något bättre. Då har jag gjort av med en massa pengar i onödan:-(. Man kanske inte alltid skall vara så snål. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.