|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja vet vad är det som är skillnaden och för respektive nackdelar med öppen och återcirkulernade dumpventil. Pyyser båda eller ? Har för mig att det sitter återcirkulerande oftast standard på bilarna med turbo och att öppen dump kräver mycket justering för den ska fungera perfekt och hållbart för att inte förstöra lambdasond och kat om man nu har nån. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! =) | |
|
Om du söker lite, så kommer du hitta en tråd om det ämnet. En riktigt tråkig sådan som "nästan" spårade ur...... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Jo jag har sökt men inte hittat alla svar till mina frågor! Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! =) |
|
|
Om man har ett styssytem som klarar av det är en öppen bäst eftersom man slipper att ta in uppvärmd luft en gång till genom motorn. Borde alltså ge lägre temperatur i insug och intercooler. |
|
| Med en öppen dump brukar bilen gå fett för att motorn släpper ut luft som varit inne i mängmätaren en gång därför får den för mycket soppa!Är inte så bra på att förklara men det är nåt åt det hållet! | |
|
Det jimm_y skriver stämmer bara om bilen har luftmassemätare eller luftmängdsmätare! Annars så finns det ingen stor anledning till att släppa ut luften i det fria om man nu inte gillar ljudet förståss.... M.V.H. |
|
|
Eric_R>> Den lilla skvätten uppvärmda luften har nog högst ringa betydelse. Har man dessutom en vettigt dimensionerad IC så lär inte luften var så "brännhet" heller för den delen. //TD04 |
|
|
Länk //Ticco Länk |
|
|
Länk det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.